הדמיה של הרכבת האווירית  פיתוח עולמי: רכבת אווירית עושה דרכה לנתניה הדמיה של הרכבת האווירית
קו של 500 מ' מקריית נורדאו לאזור התעשייה פולג אמור לקום בשיתוף פעולה של העירייה עם התעשייה האווירית וחברת SKYTRAN. סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל: "פריצת דרך עולמית" 
דמיינו לרגע רכב דמוי רכבל שנע במהירות של 200 קמ"ש.
 
עכשיו שערו בנפשכם מה יקרה כאשר הדמיון יהפוך למציאות פריצת דרך עולמית בכל הקשור לנושא התחבורה בנתניה. החברה העולמית SKYTRAN  בשיתוף התעשייה האווירית ועיריית נתניה, שוקדת בימים אלה על פיתוח דגם של מעין רכבת אווירית על פי טכנולוגיה של נאס"א, במטרה ליצור קו של 500 מ' בין קריית נורדאו לאזור התעשייה פולג. למטרה זו הוקמה ועדת היגוי הכוללת את נציגי התעשייה האווירית, נציגי עיריית נתניה ונציגי SKYTRAN העולמית.  

דמי רצינות: מיליון ש"ח

מי שמוביל את הנושא בעיריית נתניה הוא סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל. "תוך שנה אנחנו אמורים לסיים את כל הנושא של הדגם והתכנון הסטטוטורי ולאחר מכן נקבע לוח זמנים לפיילוט", הוא מספר. "תחשוב על רכבל ללא חיבור קשיח אך בתוך שדה מגנטי – מעין חצי צינור שמתחתיו או מעליו יושבת קפסולה ובתוכה יושבים אדם או שניים ונע במהירות של 200 קמ"ש. אם זה יצליח זו תהיה פריצת דרך עולמית וכמובן שבמידה וזה יקרה נפעל להקים רכבות אוויריות נוספות מנתניה לכיוון הפריפריה. חשוב לציין שקיבלנו ממשרד התחבורה תקציב של מיליון ₪ כדי לקדם את העניין הזה, מה שמראה על הרצינות שלהם".