הגב' מרים פיירברג "עתיד ורוד לנתניה" הגב' מרים פיירברג "עתיד ורוד לנתניה" הגב' מרים פיירברג "עתיד ורוד לנתניה"

שטחי התעסוקה בנתניה יוכפלו, מערכת תחבורתית מפורטת של כבישים ומסילות תוקם בעיר ועוד. כך על פי תוכנית המתאר של העיר שהופקדה ביום שני האחרון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה

התוכנית יוצרת "בנק קרקעות" לתעסוקה בהיקף של כ- 6 מיליון מ"ר, תוך קביעת שימושים לתעסוקה באופן גמיש ביותר שיאפשר במשך השנים גיוון נכון ותמריץ לביצוע השקעות בעיר.  

הגב' מרים פיירברג "עתיד ורוד לנתניה"

התכנית שמה דגש על שיפור ושדרוג הנגישות של אזור התעסוקה תוך חיזוק הקשר בין אזורי תעסוקה לבין חלקיה המזרחי והמערבי העיר, העצמת זכויות הבנייה, קביעת מתחמים לפיתוח מיידי ועיצוב נפחי הבנייה והמרחב הציבורי. 

בנוסף, יתוכננו תשתיות תת קרקעיות בתוך מנהרת תשתיות.

אזורי התעסוקה בנתניה כוללים את קריית אליעזר, קריית יהלום, "רצועת האמצע"- בין כביש החוף למסילת הרכבת, ברכת חנון, קריית ספיר ופארק המדע.

לדברי מהנדס העיר, אדריכל אבנר אקרמן, התכנית מגלמת את כל המאפיינים המהותיים של תכנית המתאר נת 2035, ויוצרת מערכת תחבורתית מפורטת של כבישים ומסילות- שבמרכזם "חוט השדרה" לאורך מסילת הרכבת, זאת במקום כביש 20 שיגיע אך ורק עד למחלף פולג. דרך זו תשלב בתוכה תחבורה ציבורית (מת"א צפונה) המשולבת ברחובות, לטובת נגישות משופרת המאגדת את כל הפרוייקטים גם יחד, במארג עירוני אחד. 

בנוסף, מציעה התכנית מרכז תחבורתי משולב נוסף בקרבת מתחם האוניברסיטה, מערבית לקריית השרון, שיאפשר לתושבים שירות לתחבורת רכבת פרברית.
עוד מציעה התכנית זכויות בנייה גבוהות, כדי לאפשר יוזמה והשקעה בשנים הקרובות.
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, יוזמת התכניות: "המהלך התכנוני שהעירייה מובילה מאפשר לצפות את עתידה ועתידה הכלכלי של העיר נתניה ומסתבר שצפוי לעיר עתיד ורוד."