אופניים חשמלים | צילום: עמותת אור ירוק   האם בנתניה רוכבים על אופניים חשמליים בניגוד לחוק? אופניים חשמלים | צילום: עמותת אור ירוק

בשבוע שעבר יצאו בני הנוער לחופש הגדול, לחודשיים ללא מסגרת מסודרת, בהם ישהו שעות רבות מחוץ לבית, לעתים עד השעות הקטנות של הלילה. רבים מבני הנוער האלה מתניידים באמצעות אופניים חשמליים, למרות שאינם יודעים את חוקי התנועה שחלים עליהם וכתוצאה עלולים לסכן את עצמם ואת יתר משתמשי הדרך

מתנדבי עמותת אור ירוק יצאו לבחון האם רוכבי האופניים החשמליים בנתניה רוכבים בניגוד לחוק

=

אופניים חשמלים | צילום: עמותת אור ירוק  

המתנדבים בדקו: האם הרוכבים חבשו קסדה, האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק, האם הרוכבים חצו את הכביש במעבר החציה ברכיבה ולא בהליכה בניגוד לחוק והאם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים.
בנתניה נמצאו 76% מהרוכבים שלא חבשו קסדה, 43% מהרוכבים רכבו על המדרכה, 65% מהרוכבים שחצו מעבר חצייה עשו זאת ברכיבה ולא בהליכה, 44% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כדי לעבור את החופש בשלום, משרד התחבורה חייב להגביר את ההסברה והמודעות להעלאת גיל הרכיבה ל-16 ולהדגיש את הסכנות שכרוכות ברכיבה על כלי חשמלי בין כלי הרכב בכביש. בנוסף הרשויות המקומיות צריכות להפעיל את סמכויות האכיפה שלהן כנגד הרוכבים בניגוד לחוק בכדי למנוע מהם לבצע עבירות תנועה. במקביל יש צורך להיערך לעלייה במספר האופניים החשמליים ברחובות ולבלול עבור הרוכבים שבילי רכיבה רציפים ובטוחים שיפרידו אותם גם מכלי הרכב האחרים בכביש וגם מהולכי הרגל".
מנתונים חדשים של מכון גרטנר, המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה, עולה כי בכל שלושה ימים בממוצע אושפז ילד מתחת לגיל 14 בבית חולים לאחר שהיה מעורב בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע בשנת 2016. מהנתונים עולה כי 108 ילדים אושפזו בשנה החולפת בבתי החולים, כאשר מדובר בעליה של כ-10% בהשוואה לנתוני שנת 2015 שבמהלכה אושפזו 99 ילדים, לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע.