המדרכות אינן עומדות בתקן | צילום: עמותת אור ירוק האם נמצאו מפגעי בטיחות במדרכות נתניה? המדרכות אינן עומדות בתקן | צילום: עמותת אור ירוק

בשנים האחרונות עולות עוד ועוד תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על המדרכה מבלי לסכן את חייהם. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות מוטלת האחריות לפעול ולוודא כי המדרכות פנויות עבור תושביהם, בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם"

המדרכות, כך אומרים התושבים, הפכו להיות מסלול נסיעה נוסף עבור אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ממנועים, הוברבורדים ודומיהם.

המדרכות אינן עומדות בתקן | צילום: עמותת אור ירוק

יחד עם המכוניות החונות, הגזם שנערם והשלטים החוסמים כבר לא נשאר מקום להולכי הרגל.
בכדי לעצור תופעה זו, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין, חונכי פר"ח ומתנדבים נוספים מכל רחבי הארץ, לבדוק את מצב המדרכות בנתניה במטרה להתריע בפני הרשויות המקומיות במידה וישנה סכנה להולכי הרגל.
המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות ועוד.
הרחובות שנבדקו הינן אהרונוביץ, בורוכוב, הנשר, חינוך עברי וקפלן. בכל המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן; ברחוב הרטום בכל המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות עומדות בתקן; ברחובות גולדה מאיר והגר"א במדידה אחת מתוך שלוש שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן; ברחובות וייסלברגר, זומרשטיין ופנחס רוטנברג בשתיים מתוך שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן.
החסמים שנמצאו במרחב המוקצה להולכי הרגל הם: עמוד חשמל, עמוד תאורה, רכבים חונים, פסולת, פחי זבל ותמרורים

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדרכות נועדו לשמור על בטיחותם ונוחותם של הולכי הרגל. לא ייתכן כי הולכי הרגל, ביניהם קשישים, בעלי מוגבלויות וילדים, ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם. על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות רחבות מספיק וחפות ממפגעים בכדי שהולכי הרגל יוכלו ללכת בהן בבטחה תוך שמירת הפרדתם מכלי הרכב בכביש".