הגן הציבורי ברחוב חתם סופר מה כל כך מסובך להנגיש גן ציבורי לנכים? הגן הציבורי ברחוב חתם סופר
הגן הציבורי ברחוב חתם סופר אינו נגיש לנכים, למרות שאישור לכך ניתן כבר ב-2013. מיכל גרין, תושבת רמת חן, מנסה כבר חודשיים לקבל תשובות מהעירייה, לשווא. "אני מרגישה כאילו אני נלחמת בקיר", היא אומרת
כל רצונם של תושבי רמת חן בנתניה הוא להנגיש עבור נכים ובעלי מוגבלויות את הגן הציבורי ברחוב חתם סופר בשכונה.
חרף העובדה שתכנית בנושא אושרה כבר בשנת 2013, חגי תשרי של 2017 כבר כאן ודבר לא נעשה בשטח. 
חשוב לציין כי לגן שתי כניסות – שתיהן דרך גרם מדרגות גדול. כדי להיכנס ולצאת מהגן נאלצים בעלי מוגבלויות להסתכן בירידה לכביש, שכן המדרכות חסומות בשל חניית רכבים, ולעשות סיבוב גדול המקשה עליהם מאוד – כל זאת כזכור כדי ליהנות מגן ציבורי – שנועד לשרת את כלל האוכלוסייה. זאת ועוד, בשטח הגן נמצאים לא פחות מארבעה בתי כנסת, וההמולה בו – בעיקר בשבתות – גדולה, מה שלא מקל כמובן על נכים המעוניינים לפקוד את בית התפילה. 

אין תשובה

מיכל גרין, תושבת רמת חן, סעדה בעבר את אמה ז"ל שהייתה חולת אלצהיימר, ומודעת היטב לקשיים עמם מתמודדם בעלי המוגבלויות בכל הקשור לנגישות לגינה השכונתית. למעלה מחודשיים היא פונה לכל מי שיכלה להעלות על דעתה – ללא תוצאות. 
"אני רוצה לדעת למה אזרח פשוט שרוצה לבקש משהו צריך להיתקל בקשיים כאלה?", קובלת גרין. "כבר חודשיים שאני פונה לכולם בעירייה, מאלי דלל דרך שירי חגואל סיידון ועד ללשכה של ראש העיר, מרים פיירברג – איכר. מעבירים אותי מאחד לשני, אומרים תפני למחלקה הזאת והזאת או שבלשכה אומרים שישלחו לי תשובה בדואר, שכמובן לא הגיעה. אנחנו בסך הכל רוצים שינגישו את הגן לנכים, אבל אני מרגישה שאני נלחמת עם הקיר. מה כל כך מסובך לבצע דבר שכבר אושר? מה כבר ביקשנו? אני מאוד מאוכזבת מהעירייה". 
מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים: "נשלח יועץ נגישות מטעם העירייה, לבדיקה ולמתן חוות דעת לנושא הנגשה.

הנחיות היועץ הועברו לקבלן עירוני לביצוע המשימות - צפי לסיום כחודש וחצי מהיום".