בית חולים לניאדו לניאדו מציג: מחקר פורץ דרך למחלת הרגל האיסכמית בית חולים לניאדו

ד"ר מרק ניבן, מנהל מחלקת אנדוקרינולוגיה וסכרת בלניאדו, הציג בכנס האגודה האירופאית לסכרת מחקר בתחום הרגל האיסכמית 

מחלת הרגל האיסכמית נוצרת במיוחד אצל חולי סוכרת ומעשנים, והיא יכולה לגרום לנמק בכף הרגל של החולים.

בית חולים לניאדו

כלי הדם הקטנים המובילים את הדם לחלקי כף הרגל מתקשים לבצע את תפקידם בעקבות המחלה וכתוצאה מכך נגרם נמק שעלול להוביל לקטיעת כף הרגל, קטיעה של השוק כולה ואף יכולה במצבים חמורים לגרום למוות.

חברת ביוג'נסל הפועלת מבי"ח לניאדו פיתחה טכנולוגיה בה מוזרקים תאי אב לשריר הרגל של החולים, תאי האב הללו מצליחים לייצר כלי דם חדשים שעוקפים את כלי הדם הסובלים מהמחלה.

חדשות מקומיות - לניאדו מציג: מחקר פורץ דרך למחלת הרגל האיסכמית

צוות המעבדה יחד עם הצוות הרפואי בהנהלת ד"ר מרק ניבן, מנהל מחלקת סכרת ואנדוקרינולוגיה השלימו ניסוי 'ראשון באדם' ניתן טיפול לאחר לקיחת מנת דם. טיפול בדם שנלקח מהמטופל במעבדת המחקר והזרקה של הדם בחזרה לתוך שריר הרגל כשהוא מכיל תאי אב, תאים שמייצרים כלי דם חדשים.

פריצת הדרך הוצגה בכנס הבינ"ל של האגודה האירופאית לסכרת, שהציגה את תוצאות המחקר על חמישה חולים ללא אפשרות טיפולית אחרת. תוצאות המחקר נראות מעודדות מאד, כל החולים שטופלו בתאי האב לא נזקקו לקטיעה בתקופת המחקר, ויותר מכך – אחד החולים, שהגיע ללא סיכוי מאחד מבתי החולים הגדולים בארץ, ולא הצליח לצעוד יותר ממטרים ספורים, הצליח ללכת ואפילו לרקוד. 

חדשות מקומיות - לניאדו מציג: מחקר פורץ דרך למחלת הרגל האיסכמית
ד"ר מרק ניבן "אני נרגש לקראת השלב הבא במחקר ומאמין כי אנו מציגים פריצת דרך שתביא בשורה אמיתית למליוני בני אדם ברחבי העולם".

ד"ר יעל פורת, יזמית ומנכלית ביוג'נסל "אנו עובדים כבר מספר שנים על פיתוח הטיפול הזה, עברנו כבר מספר שלבים במחקר ואנחנו עומדים בפני שלב מכריע. אני גאה להיות חלק מהצוות שמביא את הבשורה הזו למטופלים".

מר נדב חן, מנכ"ל לניאדו "המחקר והפיתוח בלניאדו הם חלק מהותי מהעבודה הקלינית שלנו. אני מברך את הישגי צוות המחקר ומאמין כי מדובר בפריצת דרך משמעותית שתביא בשורה למליוני חולים ברחבי העולם"