מעדיפים רכב פרטי | תמונה: עמותת אור ירוק יותר אנשים זונחים את האוטובוס לטובת נסיעה ברכב הפרטי מעדיפים רכב פרטי | תמונה: עמותת אור ירוק

מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" עולה כי בשנה האחרונה נרשמה ירידה בשימוש היומיומי באוטובוס ומנגד עליה בשימוש ברכב הפרטי בהשוואה לסקר דומה שנערך בשנת 2016 

74% מתושבי אזור השרון מעידים כי הם מגיעים ממקום למקום באמצעות רכב פרטי. לעומתם 18% בלבד משתמשים באוטובוס.

 

מעדיפים רכב פרטי | תמונה: עמותת אור ירוק

כמחצית מתושבי אזור השרון מעידים כי אין תחבורה ציבורית זמינה לביתם. כאשר נשאלו האם קיימת תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל מקום העבודה או הלימודים, 45% מבין הנשאלים מתושבי אזור השרון קבעו כי אין תחבורה ציבורית זמינה מביתם למקום העבודה או הלימודים.

והסיבות? לא נוח ולא רוצים להיות מוגבלים לזמנים של האוטובוס

כשנשאלו מדוע הם לא עושים שימוש בתחבורה הציבורית להגיע אל מקום העבודה ומעדיפים את הרכב הפרטי העידו רוב הנשאלים בכל אזורי הארץ כי הם מעדיפים שלא להיות כפופים לזמנים של התחבורה הציבורית. רבים נוספים קבעו כי אין תחבורה ציבורית נוחה מנקודה לנקודה. 51% מהנשאלים באזור השרון טענו כי התחבורה הציבורית לא נוחה להם / יותר נוח ברכב.
בדומה לשנים קודמות, צעירים תופסים את הרכב הפרטי כבטוח יותר ביחס לאוטובוס. ככל שעולים בגיל, כך האוטובוס נתפס יותר כאמצעי הבטוח.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ממשלת ישראל תקועה כבר שנים רבות בפקק תנועה אחד גדול. לאורך שנים ממשלות ישראל הזניחו את מערך הסעת ההמונים בישראל והתוצאה היא שרוב הציבור מביע חוסר אמון בתחבורה הציבורית ונוסע ברכב הפרטי. כולנו יוצאים נפסדים מכך שמדינת ישראל מפגרת שנות דור אחרי המדינות המתקדמות בעולם והגיע הזמן שמשרד התחבורה ייתן עדיפות לתחבורה הציבורית על פני כלי הרכב הפרטיים, זה יצמצם את תאונות הדרכים, ישחרר את פקקי התנועה, יפחית את זיהום האוויר ויחסוך למדינה כסף רב".