אילוסטרציה | fotolia 6 שנות מאסר בגין התחזות לצלם דוגמניות ואונס אילוסטרציה: fotolia

שי ריטברג, בן 37. תושב נתניה, הורשע היום (ראשון) באונס במרמה. הוא התחזה לסוכן דוגמניות, יצר קשר דרך הפייסבוק, שכנע נערה בת 17 לקיים עימו יחסי מין לאחר שגרם לה להאמין כי הוא צלם שיהפוך אותה לדוגמנית וכן במעשה מגונה לצעירה נוספת

בית המשפט המחוזי גזר על ריטברג 6 שנות מאסר, 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסך 85.000 ש"ח.

 

אילוסטרציה | fotolia

ריטברג יצר קשר באמצעות רשת הפייסבוק עם המתלוננת, קטינה בת 17, והציג עצמו במרמה כסוכנות דוגמנות בינלאומית, העובדת עם גורמי פרסום בארץ ובחו"ל, שלח לה הודעות מחמיאות לגבי נתוניה הגופניים, וביקש שתשלח לו תמונות שלה בבגד ים ובהלבשה תחתונה, ותציין את נתוניה הגופניים, וכן כתובת ומספר הטלפון שלה.

בהמשך קבעו השניים להיפגש בתחנת הדלק בית יהושע. הקטינה נתבקשה על ידו להצטייד לצורך הצילומים בתחתונים ובחזיה, בבגד ים, שמלה, חצאית וגופיה. 

הנאשם הסיע את הקטינה לביתו, נעל את הדלת וסגר את החלונות, הצביע לעבר קיר הסלון שעל רקעו יבוצעו הצילומים, והורה לקטינה ללבוש בגד ים, והיא עשתה כן.

הנאשם החל לצלם את הקטינה, ובמסגרת מצג השווא אמר לקטינה כי היא "אינה אמוציונאלית". ושכנע אותה לקיים עימו יחסי מין על מנת שהתמונות יצאו טובות, הנאשם אנס את הקטינה 7 פעמים, תוך שהיא מבקשת שיחדל ומתלוננת על כאבים, בהמשך אנס את הקטינה גם ביער סמוך.

באישום נוסף, ניסה הנאשם לבצע שוב את מעשיו בצעירה אחרת, אולם הצעירה הגיע עם חברותיה ליום הצילומים. הנאשם הצליח להרחיק את חברותיה וביצע בה מעשה מגונה, אולם הצעירה הדפה את הנאשם, התלבשה ועזבה את המקום.

בהחלטתה של השופטת, טענה השופטת רות לורך כי "אין מדובר במעידה חד פעמית, שהרי מדובר בשני אירועים שונים, במועדים שונים, ובשתי מתלוננות, כאשר בכל אחת מהן ביצע הנאשם מספר מעשים מיניים, שההסכמה להן הושגה במרמה. הנאשם תכנן היטב את מעשיו מראש, וטמן למתלוננות מלכודת מתוחכמת ומניפולטיבית, על מנת לתפוס אותן ברשתו, ולקיים איתן יחסי מין, או מעשים מגונים, בדרך של מרמה" וגזרה על הנאשם 18 חודשי מאסר על תנאי, 5 שנות מאסר ו- 75,000 ש"ח פיצוי בגין האישום הראשון, ושנת מאסר נוספת וכן 10,000 ש"ח בגין האישום השני.