הדמיית התוכנית | פרחי צפריר אדריכלים "לעכב הפקדת תכנית מיתאר חדשה לעיר" הדמיית התוכנית | פרחי צפריר אדריכלים

נציגות ועדי השכונות בעיר נתניה פנתה בשבוע שעבר ליו"ר הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה למחוז מרכז בדרישה למנוע הפקדת תכנית המיתאר החדשה לעיר נתניה וזאת, לדבריהם, עקב בעיות תעבורה קשות הקיימות כבר כיום, כאשר עם אישור התכנית יווצר "כאוס תעבורתי שיהא בלתי נסבל ובלתי סביר בעליל"

מדובר בהגדלה ניכרת של אוכלוסיית נתניה בכ-75%, על כל המשתמע מכך.

הדמיית התוכנית | פרחי צפריר אדריכלים

לפני כשנה, מומחי המכון לחקר הנדל"ן העלו מספר רעיונות לשיפור התעבורה בין נתניה להרצליה ולתל-אביב, בין השאר, באמצעות מעבורות שתצאנה מחוף פולג. ניסיון דומה בקו חיפה-עכו הצליח, ומעבורות יוצאות מדי יום ביומו מעיר זו לעיר האחרת ובחזרה, ובכך עוקפות את הדרכים הפקוקות שבין שתי ערים צפוניות אלה.

דרך תעבורה אפשרית נוספת היא באמצעות קו רכבל שיותקן בשולי כביש החוף עם שתי תחנות הורדה, בהרצליה ובתל-אביב. מדובר בהליך התקנה פשוט, יחסית, ושאיננו מצריך השקעה מרובה. 
בפנייה של נציגות וועדי השכונות ליו"ר וועדת תכנון ובנייה, באמצעות ד"ר שריפי נכתב בין השאר, כי"התכנית שבנדון אמורה לעבות את קיבולת הבנייה בעיר נתניה עד כי תאכלס בקירבה כ-350 אלף תושבים (במקום כ-200 אלף תושבים כיום).במילים אחרות,לא ייתכן, כי יציאה ברכב לעבודה מבית התושב הנתנייתי ועד לכביש החוף תארך בשעות הבוקר כמחצית השעה ואף מעבר לכך. גם התחבורה הציבורית בעיר איננה מתפקדת כלל וכלל בשעות השיא, והאוטובוסים ומוניות השירות נדחקים בטורים הארוכים של הרכבים בואכה לכביש החוף או אף לכבישי הרוחב".

לפיכך, ביקש ד"ר שריפי במכתב להימנע מהפקדת התכנית עד למציאת פתרון לבעיות התעבורה.

תגובת העירייה

לצערנו המסמך לוקה באי דיוקים וחלק מהרעיונות המועלים בו אינם מבוססים וזורים חול בעיני הציבור.
יצויין כי תכנית המתאר נערכה על ידי מיטב המתכננים, עברה שנתיים של ועדות היגוי בלשכת התכנון המחוזית, הוערו הערות והתוכנית נערכה על פי הכללים הנהוגים במחוז מרכז.