ביקוו של חיים אביטן בנתניה מעורבות ממשלתית בתהליכי פינוי בינוי ביקוו של חיים אביטן בנתניה

18,000 יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית, בהמשך ל- 11,000 יחידות דיור במסגרת הסכם הגג שנחתם עם רמ"י וכן ל- 11,000 יחידות דיור שיבנו במתחמים הפרטיים, כאשר תוכנית המתאר הכללית תביא את נתניה לאיכלוס של 350,000 תושבים 

ראש הרשות להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון חיים אביטן הגיע לביקור בנתניה.

ביקורו של חיים אביטן בנתניה

חיים אביטן, שנכנס זה מקרוב לתפקידו הגיע לביקור בנתניה.

במפגש נטלו חלק אינג.' אלי דלל, סגן ראש העיר ומ"מ, הממונה על התשתיות, חבר המועצה חיים פרידריך, הממונה על ההתחדשות העירונית, אבנר אקרמן מהנדס העיר ואדריכל פול ויטל, סמנכ"ל נכסים אורבנים בעירייה.
במהלך הביקור, הוצגו המתחמים המועמדים לפינוי-בינוי ברחבי נתניה ובהם מרכז העיר ושכונות: דורה, נאות שקד וקרית נורדאו וכן רמת הרצל ומתחם בורוכוב. כמו כן הוצגו הפרוייקטים הנקודתיים שהוכרזו לפינוי בינוי בחלק הוותיק של העיר וכמובן הפרוייקטים של תמ"א 38.

במפגש עמדה ראש העיר על תהליכי ההתפתחות של נתניה. במקביל ציינה כי בנתניה ישנן לא מעט שכונות ותיקות שזקוקות לפינוי-בינוי, אלא שללא עזרת המדינה, לא תוכל העירייה ליישם את התחדשותן וכן לקדם את הסכם הגג עליו חתמה עם משרד האוצר "ללא מעורבות ממשלתית לא יוכלו להתקדם תהליכי פינוי-בינוי בשכונות הוותיקות"

בהמשך – יצאו חברי המשלחת לסיור, תוך התמקדות בשני מתחמים עיקריים: רמת הרצל וכן מתחם בורוכוב – הרב קוק.
בסיור, הדגיש דלל בפני אביטן, כי ההליכים התכנוניים במתחמים אלה הסתיימו וניתן להתחיל ולקדם באופן מיידי את הפרוייקטים, אולם ללא אישורה של הרשות להתחדשות עירונית וללא הסכמתה לכל נושא הקרקע המשלימה, שתהפוך את הפרוייקטים לכלכליים –לא יוכלו הליכי הפינוי-בינוי לצאת לדרך.
אביטן מצידו הודיע כי הוא מתכוון לקדם את הפרוייקטים בנתניה הן משום יכולתה של העיר והן בשל העבודה המקצועית שנעשתה בנושא לקידומם של הפרוייקטים השונים באותן שכונות.