שכונת עיר ימים | צילום: יגאל יששכרוב חשש כבד מתאונות מנופים בפולג-עיר ימים שכונת עיר ימים | צילום: יגאל יששכרוב

תופעת המנופים הפעילים מעל גני ילדים מטרידה מאוד את תושבי נתניה, שטוענים שחלקם בעלי ליקויים המחייבים בדיקות תקינות מקיפות.התאונהבכפר סבא הדליקה נורת אזהרה והמטרה היא למנוע את האסון הבא. חברת ועד פולג-עיר ימים, טלי מולנר: "השכונה שלנו עמוסה במנופים ואסור להקל בזה ראש"

לאחרונה מתרבות התלונות על מנופים שאינם כשירים לעבודה ועלולים לגרום לתאונות ואסונות ברחבי הארץ.

חג הסיגד | צילום: רן אליהו

בלטה התאונה הקשה בתחילת השבוע בה קרס מנוף על אישה בכפר סבא וגרם למותה. גם בנתניה לא מתכוונים לשבת בשקט עד שחלילה יגיע האסון הבא, מה גם שלא מעט מהמנופים עובדים מעל לגני ילדים בעיר.
באחד הפוסטים בפייסבוק בקבוצת שכונת פולג-עיר ימים, הזכירו תושבים מאבק שנוהל מול קבלנים לפני חמש שנים, לאחר שפעלו עם מנופים מעל גני ילדים ברחוב מלבסקי. במסגרת זו, כך נכתב, בוצעה בדיקה מקיפה של מהנדס בטיחות בה התגלו עשרות ליקויים במנופים. "רוב המנופים בארץ מיושנים עם ליקויים רבים ולצער כולנו אין מספיק בודקים ומפקחים במשרד הכלכלה", נכתב בין השאר. "אל לנו לשכוח כי גם היום ישנם מנופים רבים בשכונה, חלקם בקרבת גני ילדים ושבילים בהם צועדים ילדים. חשוב לבדוק ולוודא שבכולם תוקנו הליקויים".

מי שנכנסה לעובי הקורה היא הפעילה החברתית וחברת ועד פולג-עיר ימים, טלי מולנר, שפנתה למהנדס העיר בנושא ונענתה שכל המנופים, כמו גם הדו"חות, תקינים. עם זאת, לא מדובר מבחינתה בסוף פסוק. "בכוונתי לפנות גם למשרד העבודה ולדרוש ביקור של פקחים מטעמם בכל אתרי הבניה בשכונה לבדיקת תקינות מנופים", אמרה מולנר. "התאונה שקרתה השבוע אינה הראשונה ולצערי גם לא האחרונה. עלינו להיות זהירים ובטוחים שהמנופים תקינים ונעשה בהם שימוש אחראי. השכונה שלנו עמוסה במנופים ואסור להקל בזה ראש".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "כל המנופים נבדקו ע"י הגורמים המוסמכים בעירייה לקראת הסופה האחרונה (בחודש שעבר) ונמצאו תקינים. במידה וישנה כתובת  ספציפית ניתן לפנות לעירייה והנושא ייבדק"