גני תשרי | צילום: שירי חגואל סידון (פייסבוק) מה עמד מאחורי שינוי מיקום גני הילדים בקרית השרון? גני תשרי | צילום: שירי חגואל סידון (פייסבוק)

כיצד הצליחו תושבי שכונת קרית השרון להפוך תב"ע שמיועדת לגני ילדים, לגינה ציבורית לרווחת דיירי הרחוב? שנת בחירות אמרנו?

בישיבת המועצה של עיריית נתניה עלתה לדיון סוגיית גני הילדים שהועתקו לאחר שתושבים התלוננו. 

גינת תשרי | צילום: שירי חגואל סידון (פייסבוק)

ברחוב תשרי בקרית השרון ישנו שטח המוגדר כשטח חום המיועד להקמת מבני ציבור. ייעוד הקרקע אושר עם הקמת השכונה ותושבי הרחובות הסמוכים ידעו על תוכניות העירייה לגבי השטח.
באמצע פברואר החלה עיריית נתניה, בהתאם לתוכנית ולאחר הצבעה בישיבת מועצת העיר, בעבודות לבניית מתחם גני ילדים בשטח.

וועד קרית השרון בהובלתו של מאור דאיה, נאבק חריפות נגד הקמת המתחם הגנים ואף קיים הפגנה של כ-40 איש.

לאחר מספר ימים ולאור תלונות הדיירים, החליטה העירייה להפסיק את עבודות הבנייה ולחפש מקום חלופי למתחם, זאת בניגוד להחלטתו המקצועית של מהנדס העיר ולתוכניות התב"ע הקיימות.

בשאילתא שהגיש אתמול (רביעי) חבר המועצה עופר אורנשטיין מסיעת "למען נתניה" נשאלה העירייה מספר שאלות לגבי האירוע: באיזה פורום התקבלה ההחלטה ומי קיבל אותה? האם הממונים אישרו את ההחלטה? מהי העלות בתשלום ישיר לקבלן על הפסקת העבודות והעברתן לאתר אחר"?

בתגובה לשאילתא נמסר

חדשות מקומיות - מה עמד מאחורי שינוי מיקום גני הילדים בקרית השרון?
השטח יועד מלכתחילה לגני ילדים ומבני ציבור בהתאם לתב"ע. בכדי להימנע ממצב בו קיים שטח ריק, שיהווה מטרד לתושבים, הוחלט בעירייה לגנן את השטח עד שיווצר הצורך בבניית מוסדות ציבור. לאור בקשת התושבים הוחלט לבחון חלופות אפשריות והחלופה שנבחרה ע"י ראש העיר היא ברחוב נריה.

עוד נמסר כי העירייה איינה מחויבת להודיע מראש על פיתוח ובנייה שתואמים לתוכנית בניין עיר המקורית.

ראש העיר מרים פיירברג איכר הוסיפה בישיבת המועצה "יש רצון ללכת לקראת התושבים הרבה מעבר למה שאנחנו צריכים לעשות. כל מי שרכש שם דירה ידע שחלק מהשטח הוא שטח חום".

לגבי השאלה מי החליט על בניית מתחם הגנים ברחוב תשרי ענתה ראש העיר "זו היתה החלטה של מהנדס העיר בלי לשתף אף אחד מאיתנו, גם היום דעתו של מהנדס העיר שזה שטח טוב יותר ולמרות זאת ויתרנו. החלטה שכן לקחנו היא שמהנדס העיר לא יקח שוב החלטה על דעת עצמו".