תמונה: אתר הממשלה הקלטה באישור או בסתר? נמשכים מאבקי הכוחות בשירותי הכיבוי תמונה: אתר הממשלה

מפקד מחוז מרכז הוציא מסמך בו לכאורה הקליטו עובדים בסתר שיחות עם הדרג הבכיר, ומעתה עובד שייתפס יעמוד לדין משמעתי בשל התנהגות בלתי הולמת. מנגד, טוען עמוס נורברט סילם, קצין משמרת בתחנת נתניה, יו"ר הוועד העירוני וסגן יו"ר ארגון הכבאים הארצי, להתעמרות מכוונת בעובדים. "אם לא נקליט, זה יהיה הסוף שלנו", הוא אומר 

תמונה: אתר הממשלה

להבות גבוהות בתחנת כיבוי האש נתניה, ולא חלילה בגלל שריפה.

לאחרונה הוציא מפקד מחוז מרכז, אייל כספי, מכתב למפקדי התחנות האזוריות, בנושא הקלטות סתר במסגרת העבודה. במסמך נטען כי "לאחרונה אירעו מקרים של הקלטות סתר על ידי העובדים במסגרת שיחות מקצועיות של הדרג הבכיר עם העובדים, נושא שגורם לחוסר אמון ושיבוש יחסי עבודה".

"מאחר והנני רואה מעשים מסוג אלה בחומרה", כתב כספי, "הנני מנחה בזאת כי עובד "שייתפס" כי הקליט שיחה בין מפקד לעובד או להפך, צפוי לעמוד לדין משמעתי וזאת מאחר והקלטת עובד במסגרת עבודתו הינה התנהגות שאינה הולמת את תפקידו של עובד מדינה".

התעמרות בעובדים

למרות ההאשמות החמורות לכאורה, בתחנת נתניה מציירים תמונה שונה בתכלית. במכתב תגובה ששלח עו"ד צחי לסרי, המייצג את ארגון הכבאים המקצועיים בישראל, ליועץ המשפטי של מחוז מרכז, עו"ד אביתר טסלר, נכתב בין השאר כי "הקלטת סתר במקום העבודה עלולה להיות התנהגות שאינה הולמת רק כאשר היא נעשית ללא סיבה מוצדקת ובנסיבות חריגות. לצערי, עובדי הכבאות נאלצים, ממש כך, להקליט את מפקדיהם בכדי להוכיח טענות קשות שעולות, ואשר בחלקן הועברו למקומות המוסמכים לחקור את אשר ארע". בין השאר מדובר בטענות על אלימות והטרדות מיניות לכאורה שאירעו במחוז.

"אם עובד/כבאי מקליט שיחה שהוא חלק ממנה זו לא הקלטה בסתר", אומר עמוס נורברט סילם, מפקד משמרת בתחנת נתניה, יו"ר הוועד העירוני וסגן יו"ר ארגון הכבאים הארצי. "את המסמך של מפקד המחוז העביר אלי מפקד התחנה יצחק שילן בשעה 01:56 לפנות בוקר. לא הבנתי מה הנחיצות ומה הדחיפות, אבל חמור מכך שהוא עצמו (שילן) אומר שהוא מקליט אותנו". יצוין כי הוגשו תלונות לנציבות שירות המדינה על התנהלות במספר תחנות במחוז, ביניהן תחנת נתניה. "המסמך הזה ממש לא מרתיע אותנו ואם לא נקליט, זה יהיה הסוף שלנו", מבהיר סילם. "גם כשיש את כל ההקלטות ברשותנו, מחפשים את העובדים בציציות ויש התעמרות נגד מספר רב של עובדים בתחנת נתניה".

מפקד תחנת נתניה, יצחק שילן, מסר בתגובה: "נושא הקלטות הסתר נמצא בבדיקה. מעבר לזה אני לא יכול להתייחס ללא אישור ממפקד המחוז".