צילום: נתניה נט חולה בקדחת הנילוס טופלה בלניאדו צילום: נתניה נט

מטופלת שהגיעה לאחרונה לבית חולים לניאדו עם תסמינים מתעתעים, אובחנה על ידי צוות מומחים מלניאדו, קיבלה טיפול ושוחררה לביתה כשהיא בריאה ושלמה

צילום: נתניה נט

לאחרונה הגיעה למחלקה פנימית ב' בבית חולים לניאדו מטופלת שסבלה מתסמיני מחלת חום עם חשש לפגיעה במערכת העצבים שהתאפיינה באובדן זכרון ואובדן הכרה.

מספר בדיקות דחופות שבוצעו במטופלת הנחיית מומחי המחלקה העלו כי  מדובר במקרה נדיר של קדחת הנילוס. הדיאגנוזה אפשרה למטופלת לקבל טיפול יעודי ממוקד, שאפשר לה להשתחרר לביתה כשהיא בריאה ושלמה. הנהלת בית חולים לניאדו דיווחה למשרד הבריאות על המקרה על מנת לוודא כי המחלה לא מתפרצת במקומות נוספים. 

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי בלניאדו בירך את צוות מחלקה פנמימית ב' על הטיפול המקצועי והמסור ואמר "במהלך השנים רכשנו נסיון לא מבוטל בטיפול בקדחת הנילוס. כיום, לא מדובר בגזירת מוות וניתן לטפל במחלה. אני מלא הערכה לצוות על הדיאגנוזה המהירה והיעילה ומאמין כי המחקר בנושא ימשיך להתקדם ולהתפתח לתועלת המטופלים ברחבי העולם"

מדוברות בית חולים לניאדו נמסר "בלניאדו פותח טיפול לקדחת הנילוס המבוסס על מתן תמיסה המופקת מדם של תושבי מדינת ישראל המכיל, באופן טבעי, כמות גדולה של נוגדנים כנגד הוירוס. הטיפול מוענק במקרים קשים בהם קיימת סכנה ברורה לחיי המטופל כאשר הנוגדנים מנטרלים את פעילות הוירוס. יש לציין כי התמיסה  משמשת כיום במגוון מצבים כמו מחלות זיהומיות ומחלות ממאירות"  

מהי קדחת הנילוס?

קדחת הנילוס הינה מחלה המועברת לבני אדם ע"י עקיצת יתוש הנושא את הנגיף לאחר שעקץ עופות נודדים המשמשים כמאגר לוירוס. בישראל התרחשו מספר התפרצויות של קדחת הנילוס, במהלך שנת 2000 נפטרו כ-30 בני אדם. בעקבות זאת הוקמה במשרד להגנת הסביבה יחידה המנטרת ריכוזי מים עומדים המהווים סכנה להתפתחות מדגרות יתושים, העלולים לשאת את הנגיף המסוכן.