חוצים את הכביש בבטחה | צילום: דוברות מד"א מתחילים את שנת הלימודים בבטחה חוצים את הכביש בבטחה | צילום: דוברות מד"א

במד״א נערכים לשובם לספסל הלימודים של מאות אלפי תלמידים בישראל ופונים להורים, לתלמידים ולציבור הנהגים לרענן את הנחיות הבטיחות בסביבת בתי הספר וגני הילדים

חוצים את הכביש בבטחה | צילום: דוברות מד"א

בשני בספטמבר יפתחו בתי הספר והגנים את שעריהם ומאות אלפי תלמידים יחזרו לשגרת הלימודים.
צוותי מד"א תודרכו לגלות ערנות יתר לתנועה ערה של ילדים בדרכים, להיות ערוכים לענות על כל צורך רפואי שעלול להתעורר ולהעניק תשומת לב מיוחדת לנהיגת אמבולנסים ואופנועי מד"א בקרבת מוסדות חינוך ומעברי חציה.

כמו כן, המוקד הייעודי של מד"א למוסדות החינוך ערוך לקראת פתיחת שנת הלימודים, כשהוא מפעיל אלפי חובשים ופאראמדיקים במד"א שעברו הכשרה מיוחדת, שמטרתה להעניק מענה רפואי בשעות הלימודים במקרה של פציעת תלמידים וילדים החל מגיל 3, הכפופים לחוק חינוך חינם חובה בעשרות אלפי מוסדות חינוך בהם בתי הספר וגנים בכל יישובי הארץ.

במד"א מבקשים מהציבור לנקוט בכל אמצעי בטיחות ולהבטיח את שלומם של הילדים ולמנוע מקרים טראגיים נוספים. במד"א ממליצים להניח לצד מושבי הבטיחות של הילדים תיק, מכשיר סלולרי או כל אמצעי חיוני אחר שיחייב את ההורה להגיע למושב האחורי לפני עזיבת הרכב.

מנכ״ל מד״א אלי בין: ״בחופשת הקיץ לצערנו היינו עדים למקרים מצערים של פגיעות, טביעות ותאונות עם מעורבות של ילדים שעלו בחיי אדם. השנה, כולנו חוזרים לשיגרת הלימודים ללא נפגעים ואני קורא להורים, לצוותי ההוראה ולתלמידים לרענן את כל הנחיות הבטיחות על מנת לוודא שאכן נצליח במשימתנו. במידה ונקלעתם למצב חירום רפואי חייגו למוקד 101 של מד"א או השתמשו באפליקציית 'מד"א שלי'".