צילום: דוברות מד"א פוענח הרצח הכפול ב"בית יעל" בנתניה צילום: דוברות מד"א

הותר לפרסום: בן 54 רצח את שותפו לחדר במכות גרזן, הטמין את גופתו בחדרם המשותף כשהגופה מגולגלת בשטיח ובחלוף שבוע רצח את מנהל המקום 

צילום: דוברות מד"א

משטרת ישראל פענחה את הרצח הכפול ב"בית יעל" בנתניה ומחר (חמישי) בכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד החשוד ברצח הכפול.

בתאריך 2.8 התקבל במשטרה דיווח על גופת אדם בבית המחסה למחוסרי בית ומוסד הגמילה "בית יעל" ברחוב יודפת בנתניה. שוטרים שהגיעו למקום גילו גופת אדם במשרד מנהל המקום את גופתו של מנהל בית המחסה - אברהם ואנונו, בן 57 מנתניה.

כשהגיעו השוטרים למקום, התברר כי גבר בן 54, דייר המקום, נעל את עצמו בחדרו. השוטרים פרצו את הדלת ומצאו את אלכסנדר מירזוב יושב בחדרו ונודף ממנו ריח חזק מאוד של דלק.

בסריקה במקום גילו השוטרים גופה נוספת שהוחבאה בחדרו של אלכסנדר, מתחת למיטה, כשהיא מגולגלת בשטיח. במכון לרפואה משפטית זוהתה הגופה ונמצא כי מדובר בדייר ויאצ'סלב פידקין, בן 49. החשוד, אלכסנדר מירזוב, נעצר והובא לתחנת המשטרה.

בחקירה מאומצת של צוות חקירה מיוחד נמצא כי החשוד היכה בגרזן את מנהל המקום ורצח אותו על רקע החשד כי נוצל על ידי שותפו לחדר (ויאצ'סלב) ובסיועו של מנהל המקום. בהמשך, החשוד נעל עצמו בחדר עם המנהל וכשעובדת המקום ניסתה להיכנס לחדר, החשוד ניסה לתקוף גם אותה. רק בסיוע של עובד נוסף שנחלץ לעזרתה, הצליחו להשתלט על החשוד ולהוציא את הגרזן שהחזיק בידו.

החשוד הודה ברצח הכפול ומהחקירה התברר כי בתאריך 27.7.18 בשעת לילה, היכה את שותפו לחדר-ויאצ'סלב פידקין במכות גרזן והטמין את גופתו מתחת למיטה בחדרם המשותף, כשהגופה מגולגלת בשטיח. בהמשך, רצח גם את מנהל המקום. עוד סיפר החשוד כי לאחר רצח המנהל, נעל עצמו בחדר וניסה להמית את עצמו בדלק ששפך על גופו. ניסיון זה לא צלח בידו.

החשוד נעצר כאמור בתאריך 2.8.18 ומעצרו הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בפתח תקווה. השבוע הוסר צו איסור הפרסום בחקירה והוארך מעצרו של החשוד. מחר בכוונת הפרקליטות להגיש נגד החשוד כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.