עונת הרחצה תחכה: מכבי נתניה הפסידה 1:0 להפועל תל אביב צילום: נתניה נט

הקבוצה של מרקו בלבול הייתה צריכה נקודה כדי להבטיח עונה נוספת בליגת העל, אבל הציגה משחק חלש וירדה מנוצחת. עומרי אלטמן הכריע בדקה ה-36 אחרי ספק מהלך לא ספורטיבי, כשהאדומים המשיכו לשחק למרות פציעה של ג'ואל אבו חנא

כל מה שמכבי נתניה הייתה צריכה הערב (שבת) זו נקודה בודדת כדי להבטיח עונה נוספת בליגת העל. אלא שהכל הולך לה קשה העונה, ובתום משחק חלש היא נוצחה 1:0 ותיאלץ להישאר במתח לפחות שבוע נוסף, כשתפגוש לדרבי אזורי את הפועל חדרה, שגם היא טרם נשארה סופית.

היה זה הפסד ראשון בליגה לנתניה תחת המאמן החדש מרקו בלבול, כמו גם שער החובה הראשון שספגה הקבוצה תחתיו במסגרת זו. נתניה נמצאת כעת 5 נקודות מעל הקו האדום, שני מחזורים לתום הפלייאוף התחתון. 

נתניה לא הגיעה למחצית הראשונה ומול קבוצה לחוצה שנמצאת מתחת לקו האדום, עם סלים טועמה על הקווים לאחר פיטוריו של יוסי אבוקסיס ועם השוער הצעיר רוי ברנס שספג חמישייה מהדהדת במחזור הקודם, לא בעטה ולו כדור אחד למסגרת. 

מנגד, הייתה זו מחצית טובה של הפועל תל אביב, כשסתיו טוריאל כמעט כבש מנקודת הקרן בדקה ה-25, ובהמשך המהלך איתי בן שבת כמעט כבש שער עצמי, אבל למזלו הכדור שנגח פגע בקרקע  וטס מעל המשקוף. 

בדקה ה-34 שלף השופט יגאל פריד אדום לא מוצדק לטוריאל, כשלמזלו ה-VAR התערב וההחלטה שונתה לכרטיס צהוב. 

שתי דקות אחר כך הגיע מהלך ספק לא ספורטיבי שהצית את האווירה הטעונה ממילא ביציעים. ג'ואל אבו חנא סימן שנפצע, אבל טוריאל המשיך לשחק ובישל מימין לעומרי אלטמן, שנגח היטב בין שני צהובים לפינה הרחוקה, 0:1 להפועל תל אביב. 

בשל ההתנהגות הלא ספורטיבית לכאורה של טוריאל, פרצה תגרה בין שחקני שתי הקבוצות, במהלכה הורחק אליאן רוחנא מהספסל של הפועל תל אביב. עוז בילו היה קרוב לשוויון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אבל הכדור שבעט ממרחק פגש את הרשת החיצונית. 

נתניה המשיכה לשחק בהילוך נמוך במחצית השנייה. בדקה ה-65 נגח בוריס אינו לאחר קרן, בנתניה טענו לנגיעת יד ברחבה של רן בנימין, אבל השופט הורה להמשיך. שתי דקות אחר כך רענן מרקו בלבול את התקפת קבוצתו, כששלח למגרש את לירן רוטמן ואיתמר שבירו על חשבונם של עוז בילו ואחמד סלמן. 

איגור זלטנוביץ' כמעט איזן בעקב בדקה ה-70, אבל הגנת הפועל תל אביב הרחיקה את הסכנה. שבירו כמעט קנה את עולמו בדקה ה-90, אבל איהאב גנאיים הציל מהקו ודאג שקבוצתו תצא עם מלוא 3 נקודות.

בשורה התחתונה, כאמור, נתניה עדיין לא יצאה מכלל סכנה ותיאלץ להמתין שבוע נוסף על מנת לנסות ולזכות בנקודה הנכספת שתבטיח לה עונה נוספת בליגת העל.