ז'ניה דונייב יש שוער בקריה, והוא משלנו באמצע: ז'ניה דונייב

מאמן השוערים של בית"ר טוברוק, ז'ניה דונייב, חתם בקרית שמונה בעקבות המאמן מוטי איווניר, וחולק מעט מתחושותיו
ז'ניה דונייב, בן 28, עשה כברת דרך בין הקורות. מאמן השוערים של של בית"ר טוברוק שיחק עד לפני שנתיים בהפועל ר"ג בליגה לאומית, ולפני כן שנתיים ברמלה. כיום הוא יוצא לדרך חדשה בעירוני קריית שמונה, בעקבות מוטי איווניר – גם הוא כידוע מיוצאי בית"ר טוברוק. רגע אחרי המעבר שאלנו אותו על הפוזיציה החדשה ודרכו אל הצפון.

באמצע: ז'ניה דונייב | תמונה: יח"צ

ז'ניה, מה רגע השיא המקצועי שלך?

ללא ספק, עליית ליגה עם הפועל מרמורק מהליגה הארצית ללאומית וזכיה בגביע הטוטו.

וכמאמן שוערים – העובדה שאני מאמן את מהדי זועבי בקרית שמונה, שהיה תחתי בטוברוק. אני לוקח חלק בדרך שהוא עשה וביציאתו לבוגרים, והיותי מאמנו כיום בהחלט חשובה מבחינתי.

איך אתה מסכם את התקופה בבית"ר טוברוק?

מגיל 8 אני חלק מהקבוצה. שיחקתי וכמובן שימשתי כמאמן משך 6 שנים. בית"ר טוברוק היא עבורי משפחה חמה, מועדון מקצועני ואנשים טובים, גם חברים. זה המועדון שנתן לי את ההזדמנות לאמן ולהתפתח, והיום אני קוצר את הפירות.

את מוטי איווניר הכרתי במסגרת העבודה במועדון, כמנהל מקצועי. העבודה המשותפת הביאה אותו להחלטה להציע לי להצטרף אליו לצוות. יש ביננו קשר חברי טוב מאוד שעוזר ליחסים ולעבודה.

מה התפיסה המקצועית שלך?

עברתי ועבדתי עם מאמני שוערים רבים, ועשיתי לא מעט השתלמויות. מכל אחד לקחתי משהו להמשך הדרך. היכולת ללמוד מהניסיון ולהטמיע את הנקודות החיוביות היא הדרך הנכונה והגדולה בעיני.

היום, שוער חייב להיות קודם כל אינטליגנט. לצד חוכמת המשחק הוא כמובן חייב להיות בעל נתונים פיזיים שעונים על הצרכים (גובה, כוח וכדומה). הצד המנטאלי, שהוא הכי חשוב אצל שוערים, מציב אותנו באותה דרגה כמו טניסאים, חזקים נפשית ולבד במערכה. אחד על המגרש. סיטואציות של שוערים רק מאמני שוערים או שוערים אחרים יבינו. אף שחקן אחר על הדשא לא יכול להבין זאת. שוער טוב יודע להתנתק ולהתעלות.

מי הוא השוער הטוב בעיניך ביורו?

גדלתי על בופון. הוא פנומנאלי, המועדף עלי מכולם. ראיתי משחקים שלו, ואני מצדיע להתנהלות שלו כשחקן וכבן אדם. דמות שלא משדרת כעס, תמיד מרגיע ומשדר עוצמה.

מה תאחל לעצמך, לקרית שמונה ולבי"תר טוברוק לעונה הבאה?

קריית שמונה צריכה לחזור להיות בחלק העליון של הטבלה, בצמרת. למרות העונה האחרונה שהייתה קשה – נוכל לעשות את זה. אישית אני שואף לעבוד קשה ולהתחבר כמה שיותר לשוערים. אני פה בשבילם.

ולגבי בית"ר טוברוק– אין ספק שהמועדון כולל הצוות וכל מי שמוביל אותו קרובים לליבי ויש לי איליו תמיד פינה חמה בלב, ובכלל. אני מקווה ובטוח שהמועדון ימשיך להצמיח שחקנים טובים לכדורגל הישראלי. אני מאחל לנוער שהעונה הבאה תהיה מוצלחת ורבת הישגים.

ומתבקש לשאול לסיום - מי תזכה ביורו?

לדעתי צרפת, המארחת, תיקח.