3:5 לנתניה על הפועל רמת גן החותמת הרשמית: מכבי נתניה חזרה לליגת העל 3:5 לנתניה על הפועל רמת גן

עשרת אלפים אוהדים לא ראו כדורגל גדול, אבל נתניה גברה 1:2 על בית"ר תל אביב רמלה ואפשרה לאוהדיה לחגוג בשירה אדירה את חזרתה של קבוצתם האהובה לליגה הבכירה אחרי עונה אחת בלבד. סיכום יום שכולו היסטוריה והיסטריה

גם עכברי כדורגל לא זוכרים מצב בו נמכרו קרוב לעשרת אלפים כרטיסים ביום שלפני משחק בליגת המשנה בישראל. 

 

נחיל האוהדים שעשה היום (שישי) את דרכו לאיצטדיון בנתניה הרבה לפני שעת המשחק הייעדוה (16:00) לא הרשה לעצמו בשום פנים ואופן לפספס את המאורע המרגש – מכבי נתניה שבה רשמית למקומה הטבעי בליגת העל.
רבבת האוהדים שצבעה כל פינה בצהוב כללה נשים וילדים, צעירים וותיקים, שבאו להתחכך בהיסטוריה בהתהוות. "כמה שנים לא היית במשחק?", שאל אוהד צעיר חבר מבוגר יותר. "תאמין לי שמספיק, הגיע הזמן לחזור", חייך האחרון.

תפאורה עוצמתית

אווירת החג בנתניה הורגשה היטב כאמור גם מחוץ לאצטדיון עם מכירת חולצות וצעיפים למזכרת, ובוודאי שבתוכו. אלפי דגלונים צהובים ושחורים הונחו מתחת למושבים, והכרוז לא שכח להזכיר לכולם להניף אותם אך ורק עם עליית השחקנים לכר הדשא, במטרה "ליצור את אחת התפאורות העוצמתיות שנראו באיצטדיון", כדבריו.
כמובן שהחבר'ה ביציע לא התאפקו ושלפו את הדגלים לצד דמות ענקית מנייר האוחזת בלוגו המועדון. השירה האדירה עם עליית השחקנים העלתה מדרגה גם את מפלס ההתרגשות והזכירה ימים עליזים מהסבנטיז, בהם הסלוגן 'נתניה ועוד 15' היה חי ובועט גם בליגה הבכירה.

חדשות ספורט - החותמת הרשמית: מכבי נתניה חזרה לליגת העל

 "מלך הקופסא"

"זה יום מאוד מרגש עבורנו. אחרי תקופה מאוד קשה שעברנו וכשלא הרבה אנשים האמינו שנעלה, הגענו למצב שאנחנו חוזרים לליגת העל ועוד בקלאס, לא במלחמות ולא בשנייה האחרונה", סיכם האוהד הססגוני בניה בנישתי, טוקבקיסט חזק בפורומים של מכבי נתניה שזכה בשל כך לכינוי המחייב "מלך הקופסא".
בנישתי כבר חושב על העתיד: "הכי חשוב שנמשיך את הדרך הזו גם בליגה הבכירה. אם לא נמשיך אותה ניכנס שוב לסחרור של ירידה-עלייה-ירידה. המועדון תצריך להתוות דרך ולהיבנות לטווח ארוך. אם נמשיך להתנהל בסבלנות, נבנה צעירים תוצרת בית ולא נזרוק כסף מיותר על רכש - נחזור לדרך המלך והעתיד של מכבי נתניה יהיה ורוד".

חדשות ספורט - החותמת הרשמית: מכבי נתניה חזרה לליגת העל

זינוק מהמקום הכי נמוך

לא יהיה מוגזם לומר שנתניה הגיעה לרגע השיא הנוכחי שלה מהמקום הכי נמוך. מה לא נכתב על הקיץ הקשה שאחרי הקריסה ללאומית עם מאזן האימים – אחד הגרועים בתולדות המועדון. הליך הקפאת ההליכים יחד עם פרשת אליהו אליהו, שהיה קרוב לרכישת הקבוצה לפני שמצא עצמו מאחורי סורג ובריח, לא הוסיפו למצב הרוח העגום גם כך של הקהל המאוכזב.
רכישת המועדון על ידי איש העסקים והאוהד השרוף אייל סגל שינתה את התמונה מן הקצה אל הקצה. סלובודן דראפיץ' הובא כדי לייצב את השורות, ויחד עם האדריכלים הכל יכולים ערן לוי את דיא סבע, פלוס שילוב מאסיבי ומבורך של שחקני בית, השכיחו עד מהרה את מינוס תשע הנקודות איתו פתחה נתניה את העונה, והזניקו אותה עד מהרה אל הצמרת הגבוהה – כל הדרך אל הבטחת העלייה שלושה מחזורים לסיום העונה.

והיה גם משחק

בין החגיגות והפנטזיות היה גם כדורגל. בית"ר תל אביב רמלה, שספק עם שחקניה הצעירים זכו לשחק בעבר באווירה צבעונית מול קהל גדול כל כך, היו שותפים בעל כורחם לחוויה על כר הדשא.
12 דקות של גישושים לקחו לנתניה כדי להרים את היציע באוויר. ערן לוי החל במהלך קבוצתי גאוני כשהחילק בעקב לשון וייסמן. האחרון שלח בסיבוב למחומצן הטרי דיא סבע ורץ לקבל בחזרה עוד כדור על מגש מבית היוצר של הקשר, בדרך לסיום קליל מקרוב - 0:1 לנתניה.
ערן לוי עצמו חיפש את החיבורים מ-30 מ' שלוש דקות מאוחר יותר, אבל הכדור שלו טס מעל המשקוף. רימון עשן סמיך שכיסה את היציע דקתיים מאוחר יותר הזכיר (מאוחר מדי) לאנשי האבטחה הרבים באצטדיון, שהם באו גם לעבוד ולשמור על הסדר במתחם – ולא לשבת בחיבוק ידיים ולצפות במשחק כדורגל.
בדקה ה-31 לוי הצית שוב את הדימיון של הקהל, כשניצל טעות של השוער האורח סהר חסון ומזווית קשה כמעט כבש במספרת וירטואוזית, אבל הכדור שרק ליד הקורה. תל אביב רמלה חזרה למשחק בדקה ה-37. רוסלן ברסקי ניצל נמנום של ההגנה המקומית ובישל נהדר לדור ג'אן, שגלש היטב אל הכדור ומקרוב הכניע את רון שושן. המבשל כמעט כבש בעצמו והשלים מהפך בדקה ה-43, אבל הפעם שושן היה עירני ועצר, 1:1 בהפסקה.
ברסקי המשיך את התנופה שלו גם בפתיחת המחצית השנייה כשסובב כדור חופשי בדקה ה-50 למשקוף. דקה אחר כך סבע כמעט החזיר את היתרון לנתניה, אבל חסון שלח רגל ארוכה והציל.
הקהל הצהוב לא הסכים להסתפק בפחות מניצחון, ושיתוף פעולה נפלא בין שני היציעים יצר שירה אדירה במלוא גרון שנגעה בכל קצוות האיצטודיון רחב השוליים בנתניה. אחרי שמתחה אותם וכמעט הוציאה אותם מכליהם, הר הגעש הצהוב התפרץ רבע שעה לסיום, וכמה קשה זה היה. וייסמן וסבע החמיצו מקרוב, לפני שסבע הסיט בחוכמה לוייסמן, שמקרוב הרים את הרשת והשלים צמד – 1:2 שנתן את האות לפתיחת בקבוקי השמפניה והזכיר לכולם את המטרה שלשמה התכנסנו: הכרטיס הנכסף של מכבי נתניה לליגת העל.