בן כהן- אלוף אירופה בג'יוג'יטסו ברזילאי בן כהן- אלוף אירופה בג'יוג'יטסו ברזילאי בן כהן- אלוף אירופה בג'יוג'יטסו ברזילאי

בן כהן תושב נתניה בן 21 זכה בסוף השבוע האחרון במדליית זהב ובתואר אלוף אירופה בחגורות לבנות עד 60 ק"ג, בשיחה מפולין הוא משתף בתחושות אחרי הניצחון, המעבר מקיק בוקס לג'יו ג'יטסו ומה היעד הבא אותו הוא מתכנן לכבוש

בן כהן הוא אלוף אירופה הטרי בג'יוג'יטסו ברזילאי אחרי שזכה בסוף השבוע האחרון במדליית זהב בתחרות שנערכה בפולין.

כהן שעד לא מזמן השתייך דווקא לקיק בוקס מגלה מי דחף אותו לעולם אמנויות הלחימה, איך זה מרגיש לזכות במדליית זהב בגיל 21 ומה היעד הבא.

איך הגעת לתחום הג'יוג'יטסו הברזילאי, בכל זאת לא ענף מוכר במחוזותנו?

יפה אמרת, במחוזותנו, האמת שהגעתי ממש לא מזמן לענף הזה והתמכרתי אליו מהרגע הראשון. הגעתי מקיק בוקס ענף בו התאמנתי שנים ואליו הגעתי בעקבות אחי אלמוג,שחקן כדורגל במקצועו וחובב מושבע של אמנויות לחימה באשר הם. 

מה ההבדל בין הקיק בוקס לג'יוג'יטסו?

אלו שני ענפים שונים מאוד, קיק בוקס מבוסס יותר על עמידה, אגרופים דם ואילו הג'יוג'יטסו יותר מתמקד בקרקע מה גם שבעיני הוא משנה חיים. מי שעוסק בענף הזה הופך להיות מאוד רגוע ושליו, זה כל פעם ללמוד משהו חדשלא משנה כמה מתקדם אתה ברמה.אני מתאמן במכון MMA ISRAEL אצל המאמן אמיר בוארון שבעיני מוכיח את הרמה הגבוה שיש לענף הזה פה בארץ. אני מתאמן תחתיו פחות משלושה חודשים וזו התחרות הרביעית שלי עכשיו שבה זכיתי במדליית זהב.זה אומר הכל.

איך כל כך מהר התחלת להתחרות?

לפי דעתי אין זמן לתחרות במיוחד בענף הזה שמחולק לקטגוריות משקל וחגורות כך שאתה תמיד מתחרה מול אנשים שנמצאים פחות או יותר ברמה שלך ותמיד יש לך לאן להתקדם ולשאוף מה שהופך את זה למאתגר יותר בעיני.

מה היעד הבא?

היעד הבא שלי הוא אליפות רומא הפתוחה שתערך בשבוע הבאץ כמובן שאני שואף להגיע הכי גבוה שרק אפשר שזה אומר להיות אלוף עולם וכן להגיע לרמות הגבוהות בעולם שזה ארגון הUFC אני גם מאמין בכל ליבי שאצליח אם אעבוד קשה.מבחינתי אני בתחילת הדרך ויש לי עוד המון לפני וכמו שאחי אלמוג תמיד דואג להזכיר לי, אין קיצורי דרך ולא משנה כמה פעמים תיפול תמיד תקום ותיתן את כל כולך התוצאות ידאגו להגיע. יש לי תמיכה מלאה מהמשפחה, החברים והמאמנים שדוחפים אותי ומאמינים בי וגם אני בעצמי וזה בשבילי מתכון מנצח.