אורן סמדג'ה | צילום: איגוד הג'ודו מנקודת מבטו: אורן סמדג'ה מדבר ג'ודו אורן סמדג'ה | צילום: איגוד הג'ודו

מחר (חמישי) יתקיים אחד מאירועי הספורט הגדולים בהיסטוריה של ישראל, אליפות אירופה בג'ודו 2018. בראיון לנתניה נט מדבר אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת ישראל, על השינוי שעבר הג'ודו בשנים האחרונות, התחושות לקראת התחרות, נבחרת הגברים אותה הוא מאמן ונתניה כמעצמת ג'ודו

אורן סמדג'ה | צילום: איגוד הג'ודו

אליפות אירופה בישראל. סמדג'ה

נחזור אחורה במנהרת הזמן למעבר שלך מספורטאי פעיל למאמן, איך זה היה?

הקריירה שלי כספורטאי פעיל והמדליה האולימפית מברצלונה לא נתנו לי את הכלים להיות מאמן. עברתי תהליך ארוך עם עצמי בעיקר שבזכותו בסופו של דבר הצלחתי להביא את התכונות שאפיינו אותי כספורטאי כמו שאפתנות, תחרותיות, ונחישות גם לתפקיד המאמן והלעביר את זה למתאמנים שלי. אני מאוד אוהב ושלם עם מה שאני עושה וגאה לעמוד בראש המערך המקצועי בעמדת מאמן לאומי.

חדשות ספורט - מנקודת מבטו: אורן סמדג'ה מדבר ג'ודו

 צילום: איגוד הג'ודו

אליפות אירופה בג'ודו תצא לדרך לראשונה בישראל ביום חמישי הקרוב, ספר לי על התחושות?

התחושות הן בעיקר גאווה, נחת וכמובן התרגשות בריאה. אני מרגיש סיפוק מכל מה שהשגנו עד כה ותמיד יש רעב לעוד. כספורטאי כבשתי כל פסגה עליה חלמתי וכמאמן נגעתי בכל מטרה ויעד שהצבתי לעצמי. כמובן שתמידיש לאן לשאוך ולהשתפר אבל אני גאה וסומך בלב שלם על ספורטאי הנבחרת שלנו שימשיכו לעשות את מה שהם עושים הכי טוב, להתקדם ולהצליח. נבחרת הגברים בג'ודו הישראלי היא החזקה ביותר בכל הזמנים. אין זו נבחרת המבוססת על כוכב אחד אלא קבוצה איכותית של ספורטים משובחים שמתאמנים במסירות, עובדים קשה ומתפתחים.

חדשות ספורט - מנקודת מבטו: אורן סמדג'ה מדבר ג'ודו

 צילום: איגוד הג'ודו

מה דעתך על השינוי שעבר הענף בשנים האחרונות?

מפרספקטיבה של שנים רבות בהן אני עוסקת בענף הג'ודו, התחושה שלי היא שכיום הפך ענף הג'ודו לענף ספורט מוביל בישראל. הפופולאריות של הג'ודו בשיאה והוכחה מעולה לזה היא העובדה שחלק גדול מהציבור בארץ מכיר את ספורטאי הנבחרת. אני באופן אישי מוקיר תודה לציבור שעוקב אחרי הג'ודו, אוהב ומעריך את הספורט המיוחד הזה ומפרגן לנו על פועלנו.אני מקבל תגובות מפרגנות וחמות על הזמן וזה משמח ומחמם את הלב בכל פעם מחדש. כמי שהספורט התחרותי יקר לליבו אני מסתכל סביבי ומרגיש שמה שעובד טוב בג'ודו יכול בהחלט לעבוד בענפי ספורט אחרים. צברתי המון ניסיון באימון וניהול צוות מקצועי. מתחילת דרכי בתפקיד ידעתי כמה חיוני להיות בעל חזון, להחדיר את האמונה בספורטאים כי בעבודה קשה ניתן להשיג כל מטרה.

משפט אחרון לסיום?

אני מאחל לנבחרת הישראלית המשובחת המון בהצלחה באליפות הקרובה אני מאמין בהם וביכולות שלהם. אני מקווה מאוד שבעתיד הקרובאוכל לתרום מניסיוני לשאר האיגודים והנבחרות בספורט הישראלי ולא רק לג'ודו. חשוב לקדם את הספורט התחרותי בישראל כל הזמן.