שחר אשרוף והילדים קבוצת ילדים טרום ב ניצחה בדרבי 16-11 שחר אשרוף והילדים

קבוצת ילדים טרום ב של בית"ר טוברוק, של המאמן שחר אשרוף ניצחה 16-11 את מכבי נתניה בשבת האחרונה במגרש בטוברוק. ראיינו את אשרף על אימון הילדים

במסגרת ליגת טרום ב משוחקים ארבעה משחקים במקביל של 5-5 ובסיומם משוקללות תוצאות כל המגרשים. שחקני שתי הקבוצות הציגו יכולת טובה והמשחקים נערכו באווירה חברתי וידידותית. 

קבוצת טרום ב של טוברוק מורכבת מילדים בגילאי 9, וזוהי השנה השנייה לרובם של השחקנים בכדורגל. שאלנו את המאמן כמה שאלות לגבי אימון בגילאים צעירים כ"כ.
מה חשוב באימון ילדים בתחילת דרכם?
אשרוף: "דבר ראשון הוא לעבוד על כלל יסודות המשחק עם דגש על משמעת ומחויבות טקטית. חשוב להבין שבגילאים הללו הכיף וההנאה חשובים יותר מהתוצאות על המגרש. זה גיל שעוד מוקדם לקבוע מי הולך לצמוח ולהיות שחקן ולכן מבחינתי כולם בעלי פוטנציאל שווה."
מה עושים באימונים?
אשרוף : "כל אימון הוא שונה. אנחנו עובדים על דברים שצריך לשפר ממשחק למשחק, שמים דגש על הנקודות הפחות חזקות ועושים הרבה פעילות מהנה תוך כדי שמירה על עניין והתלהבות של השחקנים".
יש הכנה למשחקים?
אשרוף: "בגדול אין הכנה באופן ספציפי, אבל אנחנו מגיעים מוכנים לכל משחק עם הראש על הכתפיים והרגלים על הקרקע".
איך ההורים של ילד בגיל 9 יכולים לדעת אם כדאי להשקיע בילד והאם הוא יכול להפוך לכדורגלן?
אשרוף: "לפני שאנחנו בכלל מסתכלים על העניין המקצועי, המסגרת היא מסגרת חיובית שמוודאת שהילדים מצליחים בלימודים ולומדים ערכים חשובים בחיים כי זו הדרך של המועדון של טוברוק כבר שנים ארוכות. קשה עד בלתי אפשרי להגיד להורה שבגיל 9 הילד שלו יהיה שחקן ולכן אני גם לא מתיימר לעשות את זה. ברור שיש כאלו עם יותר כישרון מאחרים, אבל זה רק אחוז קטן ממה שנדרש על מנת להבשיל ולהפוך לשחקן מקצוען בעתיד. ואני לא מדבר רק בסיסמאות- אנחנו בודקים לשחקנים פעמיים בשנה את התעודות, אני בקשר שוטף עם המחנכות בבתי הספר וכבר בגיל הזה, שחקן שלא יעמוד בדרישות הערכיות והלימודיות של המועדון יבין בדרך הקשה שיש דברים יותר חשובים מלהצטיין על המגרש".
מה אתה מאחל לך ולקבוצה לעתיד?
אשרוף: "אני מאחל לנו להמשיך ולהתקדם חברתית ומקצועית ולהתגבש כקבוצה. הילדים מגיעים שבוע אחרי שבוע עובדים קשה ובאים ללמוד ואני יכול להגיד שהם בדרך הנכונה. ולי אני מאחל עוד הרבה שנים של עשייה ועבודה בתחום הכדורגל עם ההכשרה של דורות צעירים כמובן במערכת המדהימה של טוברוק".