אדר רטנר כנגד כל הסיכויים אדר רטנר

אדר רטנר שחקן קבוצת ילדים א' בטוברוק, רק בן 13 אבל הספיק לעבור פציעה שגמרה את הקריירה לשחקנים רבים. למרות הקושי הפיזי והמנטאלי, חזר אדר למקום שהוא הכי אוהב, לכר הדשא

עבור שחקני כדורגל רבים בכל הגילאים, קרע ברצועה הצולבת וקרע במיניסקוס מהווים את החשש הגדול ביותר. פציעה מסובכת שכזו סיימה קריירות מבטיחים של ספורטאים רבים, שקשה להתאושש ממנה וקשה עוד יותר לחזור ליכולת שקדמה לפציעה. 

 

 

לאדר רטנר בן ה-13 היה ברור שהוא לא ייתן לדבר "קטן" כמו פציעה לעמוד בפני החלום להתפתח על מגרש הכדורגל.
האהבה של אדר לכדור החלה כבר מגיל 0 ולאחר ששיחק במסגרות שונות בגיל 4, אותר על ידי בית"ר טוברוק והצטרף לפני שנתיים לקבוצת שנתון 2002 של המועדון.

רגע הפציעה

לאחר עונה ראשונה מוצלחת במהלכה הציג אדר יכולת טובה במרכז הקישור, הגיע הרגע הקשה באמצע העונה השנייה. 

ממש בתחילת משחק חוץ מול הפועל פ"ת, נתקל אדר בשחקן של פ"ת במהלך מאבק על כדור ותנועה לא טובה שביצע בזמן הנחיתה גרמה לפציעה קשה- קרע ברצועה הצולבת ובמיניסקוס.
פציעה מסוג זה סיימה קריירה של שחקנים רבים ברמות הגבוהות ביותר, אולם למזלו של אדר, במשפחת רטנר מכירים כבר את הפציעה ואת הטיפול בה.
אחיו הגדול, איילון , בן ה-16 סבל מפציעה דומה לפני מספר שנים והתאושש וגם אדר החליט מיד שהוא יעשה הכול על מנת לחזור במהירות האפשרית למגרשים.

תהליך ההחלמה

התהליך הארוך החל בפיזיותרפיה ממושכת במטרה להימנע מניתוח, אולם לאחר חודשיים היה ברור שאין מנוס מהתערבות כירורגית ואדר נותח. הניתוח עבר בהצלחה ואדר החל בתהליך שיקום שכלל פיזיותרפיה ולאחר מכן שיקום אתלטי במקביל לתחילת אימונים.

התהליך לא היה פשוט, אולם בזכות תמיכת המשפחה והמשפחה השנייה- בית"ר טוברוק בראשות שלמה שרף והמאמן משה זגורי שדאגו לחזק את רוחו של אדר, ליוו את ההתקדמות וגרמו לו להרגיש חלק אינטגרלי מהקבוצה הוא הסתיים לאחרונה בהצלחה ואדר חזר למקום שהוא כ"כ אוהב כר הדשא ביחד עם חבריו לקבוצה שחיכו בקוצר רוח לשובו. "הייתה תקופה מאוד ארוכה וקשה של התגברות על הפציעה. אבל המאמן משה, החברים לקבוצה והמשפחה עזרו לי מאוד להתגבר על הרגעים הקשים" מספר אדר. 

אדר חזר לשחק

את הבכורה המחודשת ערך אדר לפני שלושה שבועות במשחק הביתי של טוברוק נגד הפועל כ"ס, בו נכנס לעשר הדקות האחרונות והונף בסיום המשחק על כתפי חבריו הנרגשים ששמחו לראות אותו איתם מחדש.
בשבועיים האחרונים אדר לוקח חלק מלא באימונים ומשתלב לאט לאט במשחקים במטרה להתגבר באופן סופי על הפציעה. "הייתה הרגשה כיפית ומיוחדת לחזור למגרש. אני רוצה ומקווה לחזור מהר ליכולת בה הייתי פעם לפני הפציעה ומקווה להמשיך עוד הרבה שנים בטוברוק עם החברים והמאמן, בלי להיפצע ועם להופיע הרבה על המגרש". אומר אדר
משה זגורי, מאמנו של אדר בקבוצה: " אדר הוא ילד מקסים, שתורם המון, חברתי מאוד ואהוב על כולם. בצד המקצועי מדובר על שחקן מוכשר מאוד שעבר שנה לא קלה ועבד מאוד מאוד קשה לחזור לכדורגל ואני נרגש לראות אותו מחדש על המגרש. תמכנו בו לכל אורך הדרך, המועדון והחברים לקבוצה ואנחנו נמשיך לסייע ולתמוך כמה שרק אפשר על מנת שהוא יוכל לחזור ולהנות מהמשחק שהוא כ"כ אוהב".