פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
פסטיווקלי הצלחה לפסטיבל הזמר העברי - הפסטיווקלי 2022 פסטיווקלי

עיריית נתניה סיכמה השבוע שלושה ימים של זמר עברי בפסטיבל הזמר העברי - הפסטיווקאלי, המתקיים זו השנה ה-6 בעיר

מתוך הפסטיווקלי 

הפסטיווקאלי, בהפקת עמותת היכל התרבות נתניה, החל מתוך כוונה לשמר ולהנציח את הזמר העברי, שאמניו מונצחים ברחובות שכונת עיר ימים ובמוסדות התרבות בעיר.

הפסטיווקאלי אירח השנה הן באוויר הפתוח והן באולם, במשך שלושה ימים, את כל סוגות הזמר העברי. החל מאירוח חבורות זמר מכל הארץ אשר הנעימו את זמנם של מבקרי מתחם "פיאנו" בשירים עבריים מרגשים שנכתבו כאן בארץ הזאת על הארץ הזאת, על יפי המקום ויפי האדם. לחבורות הזמר הצטרפו אמני זמר בכל אחד מהערבים וכך נהנה הקהל מדורון מזר, מאורי הרפז יוצא "הפרברים", וגם ורדינה כהן שהביאה את אווירת הקומזיצים שהנחילו הוריה.

באמפידשא שליד קניון עיר ימים, נהנו המבקרים מהופעתם של דני סנדרסון ומזי כהן שחגגו 55 שנות שירה. ומי אם לא יוצר המוסיקה הייחודית וההומור המופלא שהביא לנו את "כוורת" "דודה" ו"גזוז" – דני סנדרסון שהקפיץ את הקהל אשר הצטרף בהתלהבות לשירים האהובים, שהולדתם בתחילת שנות השבעים והם משמחים כל לבב, מעלים חיוך ומרככים כל תו נוקשה.

בערב נוסף באמפידשא, נזכרנו בגעגועים ביורם טהר לב ובמאות השירים שכתב, אותם שרו, מירי אלוני בהופעה מרגשת, שמעון בוסקילה, יהודה אליאס פעם נוספת וזמרות האופרה שהפליאו בשירה עם דודי זבה, מנצח "סימפונט רעננה", וההרכב הקולי של היכל התרבות העירוני – בריזה בניצוחו של עמית ברצדק וכל זה בהנחייתה של גלית גיאת.

שרנו את שירי להקות פיקוד צפון לדורותיהם, במחווה ליגאל בשן שהחל דרכו שם. שרנו עם יהודה אליאס שלנו, וזמרים נוספים.
וכמובן "מדינה בדרך" – משיריו של חתן פרס ישראל אביהו מדינה, בהנחייתו של דן שפירא.