פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
 על הפעילויות הייחודיות של הקתדרה העממית בנתניה הקתדרה העממית בנתניה

המוסד הלימודי, התרבותי והחברתי מטעם "רגעים"- העמותה לחינוך בלתי פורמלי בנתניה, מציע מגוון רחב של קורסים וסדנאות בכל ימות השנה, בקמפוס שכבר הפך מזמן לבית עבור רבים. דבורה ויס, מנהלת הקתדרה והרוח החיה במקום: "מזמינה את כל שוחרי התרבות בעיר ומחוצה לה ליהנות מתוכן איכותי"

על רקע מלחמת 'חרבות ברזל' והתקופה הקשה והמורכבת עבור כולנו, הנה הזדמנות למנת אסקפיזם מרעננת. למי שעדיין לא מכיר, תכירו את הקתדרה העממית בנתניה - מוסד לימודי, תרבותי וחברתי מוכר ומצליח בעיר מטעם 'רגעים' העמותה לחינוך בלתי פורמלי, המציע מגוון רחב ומעניין של קורסים, חוגים וטיולים בכל ימות השנה. בשנים האחרונות רואים בו התושבים רבים בית חם, מעשיר ומלמד, שמרחיב את תחומי הידע ומאתגר את הסקרנות בכל גיל.

לקראת פתיחת סמסטר ב', הנה מבחר פעילויות ייחודיות שאסור לכם לפספס

המבוך האיראני: 'זרועות התמנון' עם פרופסור עוזי רבי - בעשור האחרון התרגשו תמורות ושינויים משמעותיים על המערכת המזרח-תיכונית. בהרצאה זו יזמן אלינו פרופ' רבי את המציאות האזורית בישראל. 18 בינואר, טשולנט ובירה ב-19:00, תחילת הרצאה ב-20:00. האירוע במסגרת חכמין בחמישי – מפגשים עם המרצים המובילים בישראל בתחומי התקשורת, התרבות, הביטחון והאקטואליה. לרכישת כרטיסים הקליקו https://tickchak.co.il/56831
קריאות במקרא עם המרצה הוותיק אבשלום קפאח. עיסוק בפרשות, דמויות ומקרים המופיעים בתנ"ך, לצד בחינת הדברים בזוויות שונות הכוללות בין היתר פרשנות חז"ל וממצאים ארכאולוגים. מתחילים ב-25 לפברואר, 10 מפגשים , פעם בשבועיים.

אירועים בנתניה והסביבה - על הפעילויות הייחודיות של הקתדרה העממית בנתניה

מסע קולנועי עם זיו אלכסנדרוני - מסע מרתק אל ההיסטוריה, התרבויות והאידאות של כל המין האנושי, הבאות לידי ביטוי בסרטים האהובים לאורך השנים, ויהפכו אותם למעניינים ומרגשים עוד יותר. מתחילים ב-25 לפברואר, 10 מפגשים, פעם בשבועיים.

מן הצארים ועד האוליגרכים עם אלון קליבנוב - אירופה או אסיה? פיגור או קידמה? פרימיטיביות או תרבות? אוקראינה או רוסיה? האירועים הדרמטיים האחרונים במזרח אירופה כיוונו שוב את אור הזרקורים אל 'המזרח הפרוע' של אירופה. רוסיה היא חידה. האם נצליח לפתור אותה? מתחילים ב-18 בפברואר, 8 מפגשים, פעם בשבועיים.

עולם הביון החשאי - מבט מבפנים, עם מנחם טילמן וסער קדמון. מה מביא אדם ערכי ופטריוט לבגוד במדינתו, בחבריו, במשפחתו וערכיו. כיצד 'מסייעים' לאדם לבגוד, איך מזהים ומפעילים מניעים נסתרים בתוכו, והאם הדבר יכול לקרות גם לכל אחד מאיתנו? מתחילים ב-26 בפברואר, 10 מפגשים, פעם בשבועיים.

מסעות עולם בכורסא עם רמי סימסולו ושי משה. סימסולו הוא מורה דרך מוסמך, מזרחן ואל"מ בדימוס שחי ונושם את ההיסטוריה, הגיאוגרפיה והדמוגרפיה של כל האזור. שי הוא צלם עיתונות דוקומנטרי וגיאוגרפי בעל ותק של למעלה מ-35 שנה במגזינים המובילים בארץ ובעולם. ערך מסעות רבים בעולם, ביעדים אקזוטיים רחוקים ומרתקים ותיעד בסגנונו הייחודי נוף אנושי, היסטוריה וסיפורי חיים.
יחד איתם נגיע היישר מהכורסא באודיטוריום לוויטנאם, טוסקנה, רומא, מרוקו, האוקיינוס השקט ועוד, כולל טקסים ופסטיבלים ייחודיים מסביב לגלובוס. מתחילים ב-6 למרץ, 9 מפגשים, פעם בשבועיים.

אירועים בנתניה והסביבה - על הפעילויות הייחודיות של הקתדרה העממית בנתניה

יידיש מיט היימשו עם ד"ר מרדכי יושקובסקי – מומחה לשפה, ספרות ופולקלור יידיש, והמנהל האקדמי של המרכז הבינלאומי ליידיש. קורס ביתי בטעם של פעם עם הגעגועים הביתה. מיועד למביני השפה. מתחילים ב-11 בינואר, קורס שנתי.

מוזיקה עם רועי אלוני – נעסוק בחיי המלחינים, יצירותיהם, הסיפורים שמאחורי הקלעים ומה הביא אותם לעסוק במוזיקה. משוברט ו-ורדי ועד בטהובן וברנשטיין. מתחילים ב-6 למרץ, 10 מפגשים, פעם בשבועיים.

אמנות עם ד"ר גיא טל – ד"ר טל עסק במחקרים הנוגעים לאמנות איטלקית וספרדית בעת המודרנית. מתחילים ב- 4 במרץ, 9 מפגשים, פעם בשבועיים.

כמו כן ישנן סדנת פיסול עם האמנית רוזי שמש וסדנת ציור עם הציירת אלונה יגודאייב. סדנאות שנתיות, טרם נקבע מועד הפתיחה – למחוק ולרשום שההרשמה בעיצומה.

הרצאות עם חיוך

הרוח החיה מאחורי הקתדרה העממית בנתניה היא המנהלת דבורה ויס, העובדת במקום כבר 15 שנים. נשואה באושר ליגאל, אם לשלושה ילדים וסבתא לתשעה נכדים. כשהיא נשאלת לאילו קהלים מיועדות ההרצאות היא צוחקת ופוסקת: "הן מיועדות לשוחרי תרבות מכל הגילים".
"יש לנו אודיטוריום שמכיל 110 מקומות, המקום מאוד מחמם ומחבק וכולם כבר מזמן מרגישים כאן כמו בבית", היא משתפת באווירה הכללית בקתדרה. "אני דואגת לכולם באופן אישי, מברכת אותם בבוקר טוב עם חיוך רחב לפני כל הרצאה ומזכירה להם כמה אני אוהבת אותם".

מסר לסיום?
"אני מקווה שהחברים בקתדרה יביאו אליה את החברים שלהם, שההרצאות יהיו תמיד מלאות ומהנות ושכל שוחרי התרבות שלנו בנתניה ייהנו מתוכן איכותי".