פרסומת היכל התרבות
 מפגן המונים מרגש ועוצמתי באיצטדיון נתניה צילום: רן אליהו

כ-7,000 תלמידים, מורים ומנהלים הגיעו הבוקר (שני) לאצטדיון העירוני וערכו מפגן כבוד למען החטופים ולהחלהת הפצועים, כולל שירת המונים, במסגרת שבוע ישראלי בבתי הספר בעיר. ראש מינהל חינוך, אתי דהן: "המדינה האהובה היא העוגן הלאומי של כולנו" 

אירוע חינוכי ייחודי נערך הבוקר (שני) בשעה 10:00 באצטדיון העירוני בנתניה. כ-7,000 תלמידים, מורים ומנהלים התיישבו ביציע אחד, כאשר ביציע ממול הוצבו תמונות החטופים. האירוע, שזכה לשם 'מפגן אחדות ישראל', נפתח בשירת ההמנון הלאומי, 'התקווה', וכלל גם את דבר יו"ר מועצת התלמידים, תלמיד ששר תפילה לשלום חיילי צה"ל, ילדי הגן שברכו את המדינה והסתיים בשירה קולקטיבית של השיר 'לחיי העם הזה'.

מפגן האחדות התקיים במסגרת השבוע הישראלי בבתי הספר בעיר. "מדי שנה אנחנו עוסקים במשך שבוע בכל מה שקשור לזהויות בכלל ולזהות ישראלית-יהודית בפרט. מדובר בלמידה על-תחומית, שעוסקת בכל הדיספלינות ומעבר להן", אומרת ראש מינהל חינוך בעיריית נתניה, אתי דהן. "כל בית ספר בונה תוכנית שבועית ואנחנו עוסקים בסוגיות רבות שקשורות בזהות הישראלית – יהדות, ציונות לכידות חברתית, נשים בחברה, פטנטים ישראלים ומגוון רחב של נושאים ותחומים. המטרה היא שהתלמידים לא רק 'לומדים על' אלא 'מדברים את' ".

עוד הוסיפה דהן כי בדרך כלל השבוע הישראלי מתבצע בכ"ט בנובמבר, אבל בשל אירועי מלחמת 'חרבות ברזל', בכלל זה מחסור חמור במורים שגויסו למילואים, הוחלט להזיזו לשבוע הנוכחי.

מה המסר שלך לציבור התלמידים בנתניה?

"מדינת ישראל האהובה שלנו היא העוגן הרוחני, הלאומי והמשפחתי של כולנו. דווקא השנה בזמן מלחמה אנחנו מרגישים צורך עמוק לעסוק במהותה של המדינה ובדמותה של החברה. תלמידי נתניה ובני משפחותיהם הוכיחו ערבות הדדית בכל הקשור לקליטת מפונים, דאגה לחיילים ופעולות לטובת החטופים - בעיקר לחטוף איתי חן, תושב העיר. בעת הזו, נמשיך לעסוק בכל הקשור לדמותה של החברה, לכידות חברתית וערבות הדדית, כי אין לנו מדינה אחרת".

יו"ר וועד ההורים העירוני שי בראון הוסיף "השבוע אנחנו מציינים את אירועי השבוע הישראלי בסימן אחדות העם. מפגן ההמונים באיצטדיון מהווה חלק ממגוון האירועים והפעלות לילדים. המפגן והשירה היו עוצמתיים ומרגשים, יחד ננצח. עם ישראל חי".