פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
 חכמין בחמישי ומעגלי שיח: פעילות האגף לתרבות יהודית תמונה: עמותת רגעים

באגף לתרבות יהודית של העמותה לחינוך בלתי פורמלי בנתניה שוקדים על מגוון אירועי תרבות, ומתגאים בהגעתם ובהנאתם של כלל הציבור בנתניה. מנהל האגף, רועי זלצר: "היהדות מונחת לפתחם של כולם" 

חובבי התרבות בנתניה ודאי שמו לב לאירוע ייחודי בשבוע שעבר תחת השם הקליט והמשעשע 'חכמין בחמישי' – משחק מילים משעשע המשלב חכמים וחמין, וטומן בחובו מגוון הרצאות בשילוב צ'ולנט ובירה. במסגרת זו תתקיים ב-22 בפברואר הרצאה נוספת של פרופ' עוזי רבי, בעמותה לחינוך בלתי פורמלי ברחוב אבא אחימאיר 9 בנתניה.

"הליין של 'חכמין בחמישי' נולד מתוך צורך. לא המצאנו את הגלגל כמובן, אבל אנחנו כל הזמן מחפשים איך לחדש. קצת כמו תרבות יום א', רק הפוך – לסגור את השבוע בטעם טוב", אומר בחיוך רועי זלצר, מנהל האגף לתרבות יהודית בעמותה לחינוך בלתי פורמלי. "מדובר בערב שיכול להיות בכל מיני סוגים – מהרצאות של פרופ' רבי וגדי טאוב, דרך הצגות מגוונות ועד מופעי סטנדאפ. אנשים אוהבים לשבת על אוכל טוב ובירה, אז חשבנו – למה לא לשלב את זה עם אירוע תרבות?".

אירועים בנתניה והסביבה - חכמין בחמישי ומעגלי שיח: פעילות האגף לתרבות יהודית

עוד הוסיף זלצר כי "מטבע הדברים להרצאות של פרופ' רבי יגיעו יותר חילונים ובערב סטנדאפ בשם 'אנדר-דוס' יהיו יותר דתיים, אבל כל הרעיון של המחלקה הוא הנגשה של התרבות היהודית לציבור הרחב. זה לא דבר קל, אבל בנתניה הוא בוער. יש פה אירועי תרבות ויהדות ומה שביניהן – וזה מנעד רחב מאוד. היהדות היא של כולנו ולכן יש פה הכל מהכל".

מי הקהל שמגיע לאירועים?

"כולם – דתיים, חילוניים, מבוגרים, צעירים, גברים ונשים. זה היופי שבדבר ומה שאנחנו מנסים לעשות. אנחנו מזמינים את כולם ולשמחתי מגיע קהל גם מחוץ לנתניה".

רועי זלצר הוא כאמור מנהל האגף לתרבות יהודית בעמותה לחינוך בלתי פורמלי בנתניה. מתגורר בקריית השרון, נשוי לרבקה ואב לארבעה. יוזמה מבורכת נוספת של האגף תתקיים הבוקר (חמישי) החל מהשעה 10:00 בבוקר באורט גוטמן בנתניה, כאשר במסגרת זו יתקיימו מעגלי שיח בין בתי ספר רבים מנתניה ומחוצה לה, ויעסקו במצב הנוכחי ובהעלאת המודעות לשחרור החטופים.

"פנתה אלי המורה ישראלה שטטלר, שמלמדת בגוטמן והייתה גם המורה של החטוף ותושב העיר איתי חן", מספר זלצר איך נולדה היוזמה. "היא מחוברת מאוד למשפחה של איתי ורצתה לעשות משהו להעלאת המודעות, שיכלול מעגל אנושי והופעה של הזמר 'עקיבא' עם השיר 'אל תעזבי ידיים'. אני לקחתי עלי את ההופעה של עקיבא, שמתאים לנו כמו כפפה ליד, והיא מצדה הרימה את הכפפה עם אירוע עירוני מדהים, כשאורט גוטמן יארחו מאות תלמידים משכבות י"א וי"ב, בין השאר מבר אילן בנים ובנות ותיכון 'עודד' בקדימה צורן, שיקיימו מעגלי שיח על המצב והעתיד, ובסוף יעשו מעגל אנושי וייהנו מהופעה של עקיבא".

אירועים בנתניה והסביבה - חכמין בחמישי ומעגלי שיח: פעילות האגף לתרבות יהודית

האירוע יתקיים כאמור הבוקר, כאשר בשעה 10:00 תחל הפעילות של מעגלי השיח ושעתיים מאוחר יותר יעלה עקיבא להופיע בפני התלמידים. קרדיט גדול מגיע כמובן למורה ישראלה שטטלר, כמו גם למנכ"לית בית הספר גוטמן, טל בר מעוז, ובשיתוף מינהל החינוך העירוני בראשות אתי דהן.

לסיום, מה המסר שלך לציבור בנתניה?

"היהדות מונחת לפתחם של כולם. בואו, קחו ותהנו ממנה. נשמח להנגיש לכם את האירועים הרבים שיש לאגף לתרבות יהודית להציע".