פרסומת היכל התרבות
 חגיגת טו בשבט בקרב קהילות העולים בנתניה תמונה: עיריית נתניה

"כי האדם עץ השדה", הפסוק תואם לתחושתל העולה שעוקר עצמו מהארץ שבה שורשיו נבטו ונוטע עצמו ומשפחתו בישראל. באגף הקליטה, בראשותו של ג'ורג' דובין, מאמינים כי בטו בשבט חוגגים את חגיגתם של העולים בארץ וכך עשו גם השנה, בעיקר לנוכח המלחמה ובמטרה לחזק את החוסן הלאומי בימים קשים אלו

הפעילות המרכזית היא באולפן הבינלאומי, בניהולה של דפנה אלפסי, שם נערכו חגיגות טו בשבט בכיתות האולפן, שבהם לומדים מעל ל-300 עולים. החגיגה כללה כיבוד, שירה בציבור של שירי ארץ ישראל עם הלנה גאון, המעבירה לימוד עברית באמצעות מוזיקה.

פעילות חשובה נוספת, נעשתה בקהילות עולי צרפת, במסגרת תוכנית "קולטים בקהילה", שם לכבוד טו בשבט – למדו העולים על מעלות פירות ארץ ישראל והסגולות שלהם, על הזהות היהודית, על הציונות ועל אהבת הארץ במיוחד בימים אלו בהם הרבה ממדינות העולם מפנות לנו עורף. בנסיבות אלה, מרגישים העולים יותר מתמיד את תחושת השייכות לעם היהודי ולארץ ישראל. יעל ברוס ורחל טייב, מלוות העולים שהכינו והפעילו את הנשים העולות במסגרת הקהילות, מצביעות על ההתלהבות שבה התקבלו הפעילויות האלו בקרב הקהילה.
עוד ניתן לציין את הפעילויות שנערכו בקרב קבוצות ילדים דוברי רוסית הלוקחים חלק בתוכניות אמנות ותיאטרון לילדים ונוער באגף, שבמסגרת פעילות מיוחדת לטו בשבט למדו על החג, על המשמעות שלו וגם קיבלו עציץ נאה כחלק מהפעילות.
גם במועדוני העולים נערכו פעילויות שונות הכוללות הרצאות, סדר טו בשבט שירה וריקודים – רובם בקרב עולים בגיל השלישי.
לדבריו של בני אמר, מנהל מחלקת קשרי קהילה ופרויקטים, ערך המוסף של פעילויות אלו מגיע לא רק באמצעות העשרת העולים, חיזוק המורשת והקשר לארץ ולחגיה, אלא גם באמצעות ה"ריצ'ינג אאוט", שדרכו מגיעים העולים המשתתפים גם לקבלת ייעוץ וסיוע בתחומים אחרים, כאשר הם נחשפים לעבודתם של עובדי אגף הקליטה וליכולת שלהם לסייע בתחומים שונים.