פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
'מרקט טאון' שוק נתניה  היום זה מתחיל: אצא לי השוקה, בלילה 'מרקט טאון' שוק נתניה

היום בערב, במסגרת פרויקט חדש, יתעורר שוק נתניה לחיים – לצד הבסטות הצבעוניות, יהפוך המתחם למרכז בילוי שיכלול במת הופעות, פינות זולה ודוכני מזון ואלכוהול.

היום בערב זה קורה, אירוע הפתיחה של ה-MarkeTown, פסטיבל מוזיקה ישראלית בלב שוק נתניה.

שוק נתניה, שעות הערב. דמיינתם רוכלים מיוזעים שסוגרים את הבסטות שלהם ואת ניחוח הסחורות של סוף היום? תחשבו שוב. מחר בערב, יהפוך השוק למרכז תרבותי תוסס שבמרכזו מוסיקה ישראלית, אלכוהול כיד המלך, דוכני מזון ואווירה משוחררת. שוק נתניה, גרסת הצעירים.

"לשוק יש פוטנציאל עצום"

פרויקט התחדשות השוק העירוני הוא פרי שיתוף פעולה בין עיריית נתניה, היכל התרבות, מנהלת מרכז העיר, וועד השוק, מרכז הצעירים "הגג", וקבוצת המנהיגות הצעירה שפועלת במסגרתו ומורכבת מפעילים חברתיים, שעובדים בהתנדבות מלאה. "לשוק נתניה יש פוטנציאל אדיר", מתארת צליל מיימון, 24, חברת קבוצת המנהיגות, סטודנטית למשפטים באוניברסיטת ת"א ומתנדבת ב'סטודנטים למען הקהילה'. "מטרת העל שלנו היא יצירת גוף שמנהל את הפעילויות בשוק, ואירוע הפתיחה שלנו הוא ה'מרקט טאון'".

מה יכלול האירוע?

"הדגש באירוע הוא על תרבות ישראלית, והוא יכלול במה מרכזית שתארח הופעות חיות של אומנים מקומיים (מור בוני, אמיל, אייל לפידות, ג'סיקה ממן), עמדת די ג'יי, בר אלכוהול, בדגש על בירות מתוצרת הארץ ואוכל אתני. במקביל יהיו גם בסטות ומסעדות שיהיו פתוחות בזמן האירוע".

מי קהל היעד שצפוי להגיע לפסטיבל?

"אנחנו לא מכוונים רק לקהל צעיר, המטרה היא שיגיע גם קהל יותר מבוגר. אם זה יצליח, נפיק בהמשך ליינים של פסטיבלים בנושאים שונים בתדירות של פעם בשבועיים, שלושה. המטרה היא לחזק את העסקים הקטנים בשוק, לעודד כניסה של ברים ומסעדות, להפוך את השוק למתחם בילוי לכל דבר, למוקד תיירותי, שיהווה נקודת ציון מרכזית לתיירים הרבים שמבקרים בנתניה".

המודל: מחנה יהודה ושוק הכרמל

החבר'ה הצעירים והנמרצים שאחראים על המיזם, עשו שיעורי בית רציניים בכל הקשור להיסטוריה של השווקים המקומיים, שהפכו למרכזים תרבותיים תוססים בערים הגדולות בארץ, ולמוקדים מחוללי שינוי.

"השווקים בכל הארץ מתעוררים. שוק מחנה יהודה התחיל עם חבורה של צעירים שהחליטו שהם רוצים לקדם את השוק ולהפוך אותו למשהו צעיר וחדשני. ברגע שיהיה לצעירים בנתניה קול לשנות בתחום מסוים, היריעה תתרחב והאפשרויות יגדלו. אנחנו רוצים להראות לכולם שהצעירים המקומיים פועלים למען נתניה ומקדמים דברים, וכך נוכל להמשיך הלאה ולפעול בתחומים נוספים".

Netanya MarkeTown. יום חמישי, 1.10, מתחם השוק החדש, רחוב שוהם. 23:00-19:00. 

הכניסה מגיל 18, בהצגת תעודה מזהה.