פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
הזוכים בחידון התנ"ך חידון התנ"ך לבתי הכנסת: דרמה עד הרגע האחרון הזוכים בחידון התנ"ך | צילום: רן אליהו

לא נותר אתמול (ראשון) כיסא פנוי באולם "תשובה" במכללת נתניה, חלק מהצופים עמדו על המדרגות כדי לצפות בחידון התנ"ך ה-5 לבתי הכנסת בנתניה, שהתקיים השנה בסימן ארץ ישראל נחלת אבות ע"פ הפסוק מספר בראשית "לזרעך אתן את הארץ הזאת" לזכרם של ר' שלמה מכלוף –אורגד זצ"ל ור' פריג'א מתוק זצ"ל 

החידון, שהיה כנראה המרתק ביותר בסדרת החידונים שיזם והנחה חבר המועצה עופר אורנשטיין, נפתח בשאלות על ארץ ישראל, שאלות מנגנות לקהל ושאלות על בסיס הצגות תנ"כיות של שחקני התאטרון של קבוצת הנוער פולג עיר ימים בהנחיית הבימאית יעל המלי קוגן

הזוכים בחידון התנ"ך | צילום: רן אליהו

המתח נשמר עד הרגע האחרון כאשר המתמודדים מפגינים בקיאות רבה. לשלב הגמר בשיטת "ראש בראש" העפילו האחים אסף ואחיקם הלוי מבית הכנסת "משכן יהודה" עם 94 נקודות ומולם ארי גייגר ואליעד לרמן מבית הכנסת "שירת עמית" עם 92 נקודות. בתום 20 שאלות ראש בראש קשות, נשאר שיוויון בין השניים והחידון עבר לשאלת הכרעה בכתב. השאלה היתה "מה היו שמות 12 המרגלים ע"פ השבטים"? גם לאחר שאלה זו נותר שיוויון והמנחה הציג למתמודדים 5 שאלות נוספות מעמוס, ישעיהו וירמיהו אותם פתרו שני בתי הכנסת.

שניים במקום הראשון

יו"ר חבר השופטים, הרב יהודה שלוש שליט"א בהתייעצות עם חבר השופטים פסק כי שני הצמדים יזכו במקום הראשון בחידון לקול תשואות הקהל. למקום השלישי הגיעו נציגי בית הכנסת יש"י -דוד אברהמוב ויצחק טולדנו. למקום הרביעי הגיעו בית הכנסת "באר חנה" בהופעה ראשונה בחידון ששלחו כמייצגים אם ובנה: זהבה ועוז צחייאק

חבר השופטים כלל את הרב יהודה שלוש שליט"א, הרב בנימין שוורץ, חבר המועצה הרב משה לחובר, עורך חידון התנ"ך העולמי נריה פנחס וחתן התנ"ך נתן כבודי. על ההפקה היו שי לזר, שימי ומינור נעים ועל ההגברה יוני שריג והנגן נתנאל מימון.

אירועים בנתניה והסביבה - חידון התנ"ך לבתי הכנסת: דרמה עד הרגע האחרון

הקהל בחידון התנ"ך | צילום: רן אליהו

הגיעו לכבד המשנה לראש העיר הרצל קרן, מ"מ ראש העיר אביטל לאופר, חבר המועצה עקיבא יצחקי וחבר המועצה דניאל בשארי שהיה אחד מהמתמודדים.
הרב הראשי קלמן בר שליט"א ברך את המתמודדים ואמר: " חידון התנ"ך זוהי יוזמה מדהימה. אני מברך את עופר אורנשטיין וכל מי שלקח חלק במיזם התורני הזה"
מ"מ ראש העיר הגב' אביטל לאופר ציינה בדבריה "כמו שבפסח אנו מדברים על "והגדת לבנך" אז זה בדיוק מה שהחידון עושה מעביר את התנ"ך מההורים לבנים".