פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
מילה טובה "מִלָּה שֶׁלִּי" - שמים את השפה העברית על המפה מילה טובה

אם הסתובבתם ברחבי העיר אולי צדה עיניכם את משחקי המילים מבית היוצר של יעקב פרוינד על גבי לוחות המודעות "לפלוני שש בנות – ללא חשש שביעית" או "העובד 5 ימים בשבוע – בטל בשישי" מה מסתתר מאחורי ביטויים אלה, ובכלל, מה מסתתר מאחורי לשון המספרים בעברית?

ביום שלישי כ"ה בשבט, 21 בפברואר 2017, בשעה 20:30 יתקיים בהיכל התרבות בנתניה האירוע השנתי לכבוד השפה העברית.

 

"מילה שלי" הוא אירוע המתקיים בהיכל התרבות מידי שנה וכבר הפך למסורת. השנה יתקיים תחת הכותרת: "אחד מי יודע?" ויעסוק בלשון המספרים בהנחייתו של דן כנר.

ישתתפו באירוע הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, נשיא אוניברסיטת בר-אילן שידבר על "זוג או פרט – לשון המספרים במקורות", ד"ר עינת גונן, מהחוג ללשון עברית באונ' ת"א, תדון ב"שם המספר בעברית המדוברת: הווה, עבר ועתיד", פרופ' צביה ולדן, בלשנית מאונ' בן-גוריון, תשתף בסיפורי ספרות ומספרים בהרצאתה "מספר חזק", החידונאי הידוע דן חמיצר ידגים כיצד "כל מספר הוא חידה", הסופר והמאייר יוסי אבולעפיה, ישעשע באיוריו "מספרים מספרים", והסטנדאפיסט דורון רביץ "נותן מספר במופע סטנדאפ". המקהלה הקאמרית כפר יונה בניצוחו של צביקה קמינר ובניהולה של ריבה נדם תופיע בקטעי מוזיקה מספריים. כבכל שנה, תחכה לקהל גם השנה הפתעה בדמות נתנייתית בהקשר לנושא, שצוות ההפקה מסרב לגלות את שמה מבעוד מועד.

בני אפרים מנכ"ל היכל התרבות העירוני: " שפה היא חלק מתרבותו של כל עם ומהתהוותה של אומה וכאן בהיכל התרבות העירוני בנתניה אנו נותנים לשפה העברית מדי שנה את הבמה הנאה והיאה לה, חלק בלתי נפרד מהמגוון העצום של סוגות תרבות, העולות על במתנו מדי ערב. אני מזמין את כולם לקחת בזה חלק".