פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
 "הילדה הכי יפה בגן" – לא מוכנות יותר "להיות יפות ולשתוק" צילום: ליה יפה

תיאטרון הנוער הקהילתי "הילת אור" הפועל ברשת המרכזים הקהילתיים בדרום נתניה, העלה מחזה הנוגע בנושא דימוי הגוף ומיתוס היופי בצל הרשתות החברתיות 

המחזה המוזיקלי "הילדה הכי יפה בגן" ייצג את נתניה ב"פסטיבל נווה יוסף", פסטיבל ארצי לתיאטרון קהילתי שהתקיים במהלך החג בחיפה.
ההצגה, בבימויה של הבימאית יעלי קוגן לוקח סיטואציות רבות ומגוונות מהאתגרים הנוגעים בנערות היום המשפיעים על הביטחון, והערכה העצמית האישית.
כל אלו לצד דימוי היופי שנוצר בתקופת הרשתות החברתיות, ולאחר שנתיים של בידוד וניתוק חברתי לנוכח משבר הקורונה.
המחזה נע בין הילדות להתבגרות וחושף את ההתעסקות הבלתי פוסקת באידיאל היופי איתו מתמודדות נשים מגיל הגן ועד מותן, אידיאל דמיוני שאף נערה או אישה אינה מסוגלת לעמוד בו. המסר העוצמתי אותו זועקות הנערות הוא הרצון להרגיש שוות ערך, בעלות עוצמה שאינה קשורה למידת הג'ינס שלהן.
הופעת הבכורה התקיימה במרכז הקהילתי בעיר ימים, בנוכחותם של אנשי חינוך וסגנית ראש העיר, שירי חגואל, אשר ציינה את החשיבות הגבוהה של הנושא לפיתוח דור העתיד: "הגעתי אתמול להצגה עם ביתי ואני כל כך שמחה על כך. שתינו מצאנו את עצמנו בחלקים שונים בהצגה. היה מורגש שהשחקניות עברו תהליך רציני ומשמעותי וזה ניכר על הבמה במשחק המעולה של כל אחת ואחת מהן!"
יו"ר ההנהלה של המרכזים הקהילתיים דרום נתניה, עופר אורנשטיין: "אסור לטאטא את הנושא מתחת לשטיח ולהתייחס אליו בתור משבר נעורים . תקופת בית הספר היא התקופה הקריטית ביותר לעיצוב הביטחון והערכה עצמית של כל ילד וילדה. הכלים שאנו מפתחים בנעורים הם אלו שישרתו אותנו במהלך החיים. אם אנחנו רוצים עתיד עם ביטחון, אנו חייבים שדור העתיד יהיה בעל ביטחון – ועל כל אני מברך את ההצגה הכה חשובה. "