פרסומת היכל התרבות
חבצלות נתניה בברזיל חבצלות נתניה כבשו את הבמה בברזיל חבצלות נתניה בברזיל

להקת המחול הייצוגית של "חבצלות נתניה" שבו לארץ לאחר שהשתתפו בפסטיבל המחול היוקרתי "כרמל" ומסע הופעות בפני הקהילה היהודית בברזיל 

הלהקה הייצוגית של "חבצלות נתניה" המונה 30 רקדנים, חזרה ממסע הופעות משובח ברחבי ברזיל.

חבצלות נתניה בברזיל

בחודש אפריל השנה הוזמנה הלהקה להיות המייצגת של מדינת ישראל ושל העיר נתניה בפסטיבל "כרמל", הפסטיבל היהודי השני בגודלו בעולם, אשר מתקיים בסאו פאולו.
הרקדנים הוכשרו בהתאם ועמדו במשימה בגאווה, הפגינו בגרות וייצגו את העיר והמדינה בכבוד רב. במהלך ימי הפסטיבל הופיעו הרקדנים בפני אלפי צופים מהקהילה היהודית בברזיל ובדרום אמריקה. 

הריקוד שגנב את ההצגה במופע הנעילה של הפסטיבל היה "גברת עם סלים", אותו יצר הכוריאוגרף והמנהל האמנותי ליאור תבורי. היצירה היא זוכת פסטיבל המחול כרמיאל 2014 בכל הפרסים: כוריאוגרפיה, ביצוע ותלבושות.
הקהל פרגן ליצירה זו בלי סוף ולא הפסיק להביע את התרשמותו בתשואות סוערות.

במסגרת ימי הפסטיבל ערכה המשלחת מפגש מקצועי ומקרב לבבות עם המשלחת של הלהקה ממקסיקו. בהמשך טסה הלהקה להופיע בפני הקהילה היהודית בריו דה ז'נרו. גם שם התקבלה הלהקה באהבה ואהדה רבה והופיעה בתיאטרון אמנויות עם מיטב הריקודים מהרפרטואר שלה. הייתה זו חוויה מעצימה, ייחודית שלא תשכח לשנים רבות לרקדנים שלנו, אשר חזרו עמוסי חוויות גם מהטיולים המפנקים והאתרים המרשימים שברזיל יכולה להציע.

שושנה (צ'וצי) זילברברג, חברת המועצה הממונה על התרבות והאירועים בנתניה: "שפת המחול היא שפה בינלאומית וגשר על פני שוני בתרבויות. אנו גאים ברקדני הלהקה הייצוגית של "חבצלות נתניה" שמפגינים מקצועיות רבה ומייצגים בכבוד את ישראל ואת נתניה שוב ושוב ברחבי העולם"