פרסומת היכל התרבות
 יום המוזאונים הבינלאומי 2024 בנתניה צילום: נורית מוזס

כניסה ללא עלות למוזיאון לתולדות נתניה ולעשרות מוזיאונים ברחבי הארץ

כמידי שנה, ולמרות המצב, יפתחו למעלה מ-100 מוזאונים את שעריהם לקהל הרחב וללא תשלום לרגל יום המוזיאונים הבינלאומי שיחול ביום חמישי, ה-9 במאי.

גם בנתניה יפתח המוזיאון לתולדות נתניה את שעריו לקהל הרחב ללא עלות. 

השנה מתקיים יום המוזאונים הבינלאומי בסימן מוזיאונים למען חינוך ומחקר, המדגיש את חשיבותם המשמעותית של מוזיאונים כמוסדות חינוך דינמיים המטפחים למידה, גילוי והבנה תרבותית. 
יום המוזאונים הבינלאומי נחגג מדי שנה, למעלה מ- 45 שנה, ברחבי העולם במהלך חודש מאי במטרה להגביר את מודעות הציבור לחשיבות תרומתם של המוזאונים לחברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו ולהנגיש לקהל הרחב את תחומי המדע, האמנות, האדריכלות, היסטוריה ומורשת תרבותית - המוצגים במוזאונים.

בנוסף לכניסה החופשית מציע המוזיאון שלל פעילויות כמו חידון בחדר הראשונים, ניווט משפחתי עצמאי ברחבי העיר, משחקים של פעם וסיור מודרך במוזיאון בכל שעה עגולה בנושא "נתניה מחזון למציאות".

הרשימה המלאה של המוזאונים בירושלים וברחבי הארץ הפתוחים ללא תשלום, שעות פעילות, הפעילויות השונות מופיעים באתר איגוד המוזאונים הישראלי.
"השנה, יום המוזאונים הבינלאומי מתקיים בצל אירועי ה 7 באוקטובר והלחימה המתמשכת ברצועת עזה והגזרה הצפונית. בחרנו לציין את יום המוזאונים ב-9 במאי, יום כניעת גרמניה הנאצית, במטרה להראות חזית מאוחדת של המוזאונים למען החוסן התרבותי של ישראל ולניצחון הרוח והתרבות, במסר של תקווה ואחדות. בנוסף נאיר זרקור על המוזיאונים הנמצאים בקו העימות בצפון ובדרום – אשר בוחרים על אף הקושי לעמוד איתן ולהמשיך בפעילות עניפה" אומרת רז סמירה, יו"ר איגוד המוזאונים ואיקו"ם ישראל.