האם לבן זה צבע? האם לבן זה צבע? האם לבן זה צבע?
יתרונותיו של הקיר הלבן. בין הנקי והמאוורר למרגיע והשליו. בלוג עיצוב חדש 
שנים חשבתי שלצבוע קיר בלבן זה לא נחשב, משעמם ואפילו קצת עצוב...
אחרי שסיימתי את הלימודים עדיין התלבטתי בשאלה- האם לבן זה צבע???
אומנם לרוב אני לובשת בגדים שחורים, אך אוהבת מאד צבעוניות עליזה סביבי. למרות זאת, הפעם אני רוצה לדבר בזכות הלבן. בכל זאת יש בלבן הזה דברים חיוביים, אך כמובן שצביעת קירות הבית רק בצבע לבן אינה מתאימה לכל אחד ויכולה לפעמים אף להיות משעממת. 

טהור וזך

הלבן הזה, הטהור והזך,  נותן תחושה של אלגנטיות, תחושה של יוקרה ולא פחות חשוב גם תחושה של נקי ומאוורר. הלבן הוא חבר של כל שאר הצבעים וזה פלוס גדול, כי כך תמיד אפשר לשלב אותו עם צבעים חזקים, בוהקים, מבריקים ואפילו חלשים ודהויים. 
כשאני צובעת בית בלבן זה נותן לי אופציה לשחק  עם צבעים, אני מוסיפה אותם בספות, בכריות, בתמונות, בטקסטיל  ובשאר האקססוריז. הלבן מעניק לנו את חופש הביטוי להשתמש בצבעים נוספים. 

טשטוש גבולות 

בלבן יש תחושה של מרחב, תחושה של גדול ומרווח וזה מצויין לחללים קטנים, הוא מטשטש את הגבולות בין התקרה לקיר ונותן אפקט של מרחב. 
צבע לבן על קירות מאיר את הבית - עם תאורה נכונה , הלבן נראה לבן יותר ומאיר יותר ומתאים לחללים עם תאורה טבעית חלשה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש בצבע הלבן משהו מרגיע, משהו שמשרה שלווה ונינוחות.
בתורת הפאנג שוואי (מים ורוח), הצבע הלבן מסמל טוהר, הוא צבעה של הצ׳קרה השביעית, "צ'קרת הכתר״. לפי אמונתם של הסינים, הלבן אינו נחשב לצבע ולכן יש לאזן אותו עם צבעים נוספים.
בבית הוא מביא אנרגיה של רעננות, התחדשות ונקיון.

צבע טרנדי

הצבע הלבן הפך לסוג של טרנד בתקופה האחרונה, לא רק בצבעי הקיר, אלא גם בריהוט הבית, במטבחים, בחדרים , בווילונות ועוד. 
יש משהו יפה ונקי בבית כזה, אך כמו שאמרתי, זה בהחלט לא מתאים לכל אחד ולא לכל סגנון. לכן, כשאתם מתייעצים עם מעצב פנים לגבי צביעת קירות הבית, שקלו ובדקו את כל האופציות. בסופו של תהליך, עשו רק את מה שאתם אוהבים וחולמים עליו. 
בהצלחה!
אשכנזי שרית- תכנון ועיצוב פנים
054-9000856