תאונת שרשרת בשדרות ז'בוטינסקי תאונת שרשרת בשדרות ז'בוטינסקי בנתניה תאונת שרשרת בשדרות ז'בוטינסקי | צילום: אסף חודרה
ריבוי תאונות הדרכים ברחוב ז'בוטינסקי בנתניה פשוט בלתי נסבל, והתושבים משוועים לפסי האטה.
תושב הרחוב: "יש כאן תאונה כמעט בכל יום". עיריית נתניה: "במעברי החציה הותקנו תמרורי אזהרה מוארים"
תושבי רחוב ז'בוטינסקי בנתניה פשוט לא מאמינים למראה עיניהם.

תאונת שרשרת בשדרות ז'בוטינסקי | צילום: אסף חודרה

שרשרת התאונות הנשקפת לעיניהם מחלונות הבתים גדלה מדי יום ביומו, והפכה כבר באופן מצער לעניין שבשגרה. 
יצוין כי רק ביום ראשון השבוע חזו התושבים בתאונת 'פגע וברח', ומרבית התאונות מתרחשות בקטע הרחוב בין שני רמזורים שבאמצעם מעבר חציה. ילדים רבים נדרשים לחצות את המעבר בדרכם לבית הספר 'יונתן' וכן לגנים הרבים ברחוב השבעה בעיר. לדברי תושבי הרחוב, מדובר בסכנת נפשות, כשבנוסף, אוכלוסייה נוספת המועדת לפורענות היא זו של הקשישים, שנפגעו לא פעם ולא פעמיים בשל מהירות הנסיעה של הנהגים במקום. 

פגיעה מאחור

"יש כאן תאונה כמעט בכל יום ופעם בשבוע זה המינימום", מספר תושב הרחוב, נשוי ואב לילדים. "מדובר ברחוב ראשי שמוביל ליציאה מהעיר וכולם נוסעים בו מאוד מהר. מעבר לכך, בכל צד ישנם שני מסלולים וברגע שאתה רוצה לחצות את הכביש, המכוניות בולמות חזק. כאשר הראשונים עוצרים, מי שאחריהם כמעט תמיד נכנס בהם מאחור, או שלחלופין כאשר אחד הנהגים עוצר, זה שלידו לא עושה זאת ומי שחוצה את המעבר עלול להידרס. במקרה הטוב מפספסים את הולכי הרגל במילימטרים".
חדשות מקומיות - תאונת שרשרת בשדרות ז'בוטינסקי בנתניה
לדברי תושב נוסף ברחוב ז'בוטינסקי, לפני מספר שנים קיימה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, חוגי בית שקדמו לבחירות, והתייחסה לנושא כשאמרה כי אין ברחוב פסי האטה כיון שמדובר ברחוב ראשי המוביל ליציאה מנתניה. אלא שלטענתו, ברחוב פתח-תקוה, שגם הוא ראשי ודומה במבנהו לז'בוטינסקי, דווקא הותקנו פסים. "מדובר באזור דתי וככל הנראה הם מקורבים לעירייה", אמר. 
איך אפשר לפתור, או לפחות לצמצם את הבעיה הזו?
"האמת שהעירייה ניסתה לסייע כשהציבה תמרורי אזהרה, אבל כיוון שאין שינוי במספר התאונות, אני חושב שפסי האטה, שיכריחו את הנהגים להאט את מהירות הנסיעה בקטע הרחוב הזה, יעזרו הרבה יותר".   

לחצות בזהירות

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים: "באשר לשדרות ז'בוטינסקי, יצוין כי במעברי החציה הותקנו תמרורי אזהרה מוארים כדי להפנות את תשומת לב הנהגים לתנועת הולכי הרגל במקום. כמו כן, אישרה ועדת התנועה בצומת הרחובות ז'בוטינסקי - חן וכן בז'בוטינסקי- סמילנסקי, הגבהת מעברי החציה והעבודות יבוצעו בהקדם. בהזדמנות זו, אנו קוראים לכל משתמשי הכביש לחצות בזהירות את הכביש ולנהוג בו באחריות מלאה".