רכב שיתופי חשמלי | צילום: יח"צ  "מהלך פזיז בהחלטה לקדם את פרויקט car2go" רכב שיתופי חשמלי | צילום: יח"צ

בישיבת המוועצה האחרונה הועלתה הצעה לסדר יום לפיה פרויקט car2go בנתניה יופסק באופן מיידי. סגן ראש העיר אלי דלל "המדינה עצמה מעודדת את הפרויקט"

רכב שיתופי חשמלי | צילום: יח"צ

ביום רביעי האחרון העלה חבר המועצה יוני שטבון הצעה לפיה מועצת העיר תסמיך וועדה שתעצור באופן מיידי את פרויקט car2go בנתניה.

לאחרונה הושק בנתניה מיזם car2go, במהלכו נלקחו עשרות רבות של חניות שהיו אמורות לשמש את הציבור. על פי הצעה נחל פרויקט car2go כשלון חרוץ בפריז וכן מסתמן ככשלון בחיפה ובתל אביב ואף נגרר לעלויות רבות. על פי ההצעה חברי מועצה רבים מהקואליציה ומהאופוזיציה סבורים שנעשה מהלך פזיז בהחלטה לקדם את הפרויקט "מהלך זה אמנם מצטלם יפה בתקשורת ובתמונות, אך למעשה פוגע באיכות חייהם של תושבי נתניה, כל זאת ללא דיון במועצת העיר."
אלי דלל, סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה והממונה על התחבורה, אמר בתגובה: "עיריית נתניה קיבלה תקציב בסך 3.5 מיליון שקלים למיזם הרכב השיתופי-חשמלי, לאחר שנענתה ל'קול קורא' של המשרד להגנת הסביבה, קק"ל והתוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ולתחבורה חכמה במשרד רה"מ.

"כלומר, המדינה עצמה מעודדת את הפרויקט, כדי להפחית שימוש ברכב פרטי, להגדיל זמינות של כלי תחבורה ציבורית יעיל, להביא לחיסכון בכסף לנהגים וכמובן לתרום לאיכות הסביבה. נתניה גאה לקחת חלק במיזם לצד שתי ערי מטרופולין נוספות - ת"א וחיפה. סקרים שנערכו בשלוש הערים בשנה האחרונה מראים בבירור שתושביהן מרוצים מהשירות, וחלקם אף ויתר על רכב פרטי שני".

עוד הוסיף דלל "אנו מזמינים את תושבי נתניה ליהנות ממבצע הקיץ, שבמסגרתו מתאפשרת הנסיעה ברכב השיתופי בחודשים יולי-אוגוסט בחינם. גם חבר המועצה שטבון מוזמן ליהנות מההטבה".