צילום: עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית  אמהה נגט, אחד הקסים הגדולים בקהילה האתיופית, הלך לעולמו צילום: עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית 

נגט זצ"ל היה אחד מאנשי הדת החשובים בקהילה בכלל ובנתניה בפרט. מאות אנשים מכל הפלגים בעיר ליוו אותו בדרכו האחרונה. חבר המועצה אמיה טגה: "אין אנשים כאלה. אבידה ענקית לכולנו" 

צילום: עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית 

בני הקהילה האתיופית והציבור בנתניה ביכו אתמול (שני) את מותו של אחד הקסים הגדולים בדור הנוכחי, אמהה נגט זצ"ל, אשר שירת לאורך שנים את הקהילה, עוד באתיופיה, בכל הקשור להיבטים של רוח ודת, והמשיך בפועלו המבורך גם לאחר שעלה לישראל. יצוין כי התואר "קס" באתיופיה מקביל במהותו לרב בישראל. נגט היה מהראשונים שחיתנו צעירים בני העדה ובמסגרת תפקידו עסק גם בגישור ופתרון סכסוכים.

ראש עיריית נתניה, המועצה הדתית בעיר וכמובן נציגי הקהילה הוציאו הודעות רשמיות בהן ביכו את לכתו והוקירו את פועלו. חרף מגבלות הקורונה, מאות אנשים מרחבי הארץ ומכלל הפלגים בנתניה, בכלל זה רבנים, ליוו אותו בדרכו האחרונה, עת נטמן בבית העלמין בשיכון ותיקים בעיר. אגב, נגט הוא סבה של מנהלת אגף הצעירים בעירייה, מאריטו קבדה.

חדשות מקומיות - אמהה נגט, אחד הקסים הגדולים בקהילה האתיופית, הלך לעולמו

אמהה נגט זצ"צ | תמונה: פייסבוק

מי שהגיע לכבד את זכרו כבן הקהילה הוא חבר המועצה אמיה טגה, שגם הניח בשם העירייה זר פרחים על קברו. "הוא היה אדם גדול, אחד הקסים הגדולים שתרם רבות לעיר ולקהילה", אמר טגה. "לצערי מדובר בדור הולך ונעלם של אנשים מהדור הישן, צנועים וישרים, עם אמונה חזקה בבורא עולם, וכל דבר שעשו היה בכוונה טהורה, נקייה ואמיתית. אין אנשים כאלה וזו אבידה ענקית לכולנו".