הרב קלמן | צילום: רן אליהו  בעקבות הקורונה- כנס רבני נתניה הרב קלמן | צילום: רן אליהו 

ביום שלישי השבוע התקיים כנס רבנים בנתניה לקראת הימים הנוראיים, בו קיבלו מנהיגי הקהילות דברי הסבר על דרכי ההתמודדות עם תחלואת נגיף הקורונה

הרב קלמן | צילום: רן אליהו 

ביום שלישי השבוע התקיים כנס לקראת הימים הנוראיים, בו קיבלו המשתתפים, מנהיגי הקהילות השונות, דברי הסבר על דרכי ההתמודדות עם תחלואת הנגיף, כחלק מדרכי ההסברה הכללית בקרב אוכלוסיות ומגזרים שונים בנתניה. 

הכנס נערך ביוזמה משותפת של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, משל"ט נתניה, פיקוד העורף וכן הרב הראשי לנתניה, הרב קלמן בר וראש המועצה הדתית, אשר אוחנה.

מנכ"ל העירייה, יורם כהן וראש המועצה הדתית, הרב אשר אוחנה הציגו את היערכות בתי הכנסת לקראת החגים.
מנכ"ל העירייה התייחס לחשיבות ההקפדה על הנחיות משרד הבריאות, להעלאת המודעות בקרב תושבי העיר כדי שיעשו ככל שלאל ידם, למנוע את התפשטות הנגיף בעיר.
"הדברים מקבלים משמעות מיוחדת ומרגשת בימים אלה של תחילת שנה חדשה." סיכם.

בהמשך שוחח הרב הראשי לנתניה, הרב קלמן בר על חשיבות השמירה על בריאות האוכלוסיה בגדר "ונשמרתם לנפשותיכם", כאשר מפקד משלט קורונה נתניה, סא"ל רונן יוגב התייחס להיערכות העירונית בנתניה לקורונה, מתווה הרמזור וכיצד רבנים ומנהיגי הקהילות מתבקשים לסייע למאבק העירוני בקורונה.
ד"ר אוריאל לוינגר, מומחה לרפואה פנימית הרצה על התמודדות הרפואית עם המחלה, על צום יום כיפור לחולי הקורונה ומפקד התא לחברה יהודית בפיקוד העורף, סא"ל גבי כהן ומנהל המחלקה לטיפול באוכלוסיות מיוחדות – ד"ר ציון שלוסברג במשרד הבריאות שוחחו על החוסן החברתי ועל מתווה הקפסולות כדרך מרכזית להתמודדות עם התפשטות המגיפה.
רותי גור, ראש מינהלת השירותים החברתיים בעיריית נתניה ציינה כי העיר הקימה מרכז שליטה עירוני בנושא הקורונה, אשר אופיין ותוכנן בהתאם לצרכים המיוחדים של העיר נתניה במטרה ליצור מודל יעיל ואפקטיבי לקטיעת שרשרת ההדבקה וקיום שגרת החיים לצד הקורונה.
בתוך כך – הוסיפה – עושה העיר כל מאמץ בנושא, תוך שילוב כוחות כדי להגיע לאוכלוסיות השונות המרכיבות את העיר, שנחשבת לעיר הטרוגנית במיוחד וכן להגברת החוסן החברתי בנתניה.
את הכנס הנחה הרב משה לחובר ונטלו בו חלק חברת המועצה תרצה גרינפלד הממונה על "עיר בריאה" וכן חבר המועצה אבי סלמה.