ביקור שרת התחבורה חה"כ מירי רגב ביקור שרת התחבורה מירי רגב בנתניה ביקור שרת התחבורה חה"כ מירי רגב

קידום נושאים תחבורתיים רבים בנתניה, בביקור שערכה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חה"כ מירי רגב בנתניה. ראש העיר, מרים פיירברג איכר: "התפתחותה של נתניה תלוייה רבות בקידום התשתיות התחבורתיות בתוך העיר וכן בהגברת נגישותה לכבישים ארציים"

צילום: רן אליהו 

ביום חמישי האחרון הגיעה שרת התחבורה חה"כ מירי רגב לביקור בנתניה. ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, סגן ומ"מ ראש העירייה והממונה על התחבורה, אלי דלל ומהנדס העירייה, ארז טל - הציגו בפני השרה והנהלת משרדה את התשתיות התחבורתיות המקודמות בנתניה ואת הצרכים התחבורתיים הנוספים בעיר.

מספר החלטות שהתקבלו בביקור:

מחלף איינשטיין

תכנית בינוי חדשה למחלף איינשטיין, עליה הסכימו עיריית נתניה וחברת "נתיבי ישראל". עלות העבודות – 200 מיליון שקל. צפי לתחילת העבודות  – 3 שנים.
התכנית משלימה את מסעף איינשטיין והופכת אותו למחלף מלא, שיכלול גשר מעל כביש החוף, למעבר כלי רכב, הולכי רגל ושבילי אופניים. עוד יכלול המחלף מערך רמפות גישה מכביש החוף, לרבות דרכי שירות, שיאפשרו את הכניסה לנתניה גם לבאים מדרום ואת היציאה ממנה לצפון, דרך כביש החוף. כן יאפשר המחלף גישה למסוף אוטובוסים חדש, שיוקם ממזרח לכביש החוף.

שדרוג מחלף נתניה

מחלף נתניה הוקם כמחלף הראשון בארץ לפני למעלה מ-50 שנה. 

במסגרת שדרוג המחלף, זכות הדרך בו תורחב והוא יכלול נתיבי תחבורה ציבורית ושביל אופניים, כאשר חברת "נתיבי ישראל" תגבש תכנון רעיוני ותכניות לשדרוג המחלף ותבדוק את אומדני הביצוע.

שדרוג מחלף פולג

הגדלת הנתיבים במחלף פולג, הוספת מדרכות וסלילת שבילי אופניים. חברת "נתיבי ישראל" תגבש תכנון רעיוני ותכניות לשדרוג המחלף ותבדוק את אומדני הביצוע.

פרויקט מהיר לעיר

אושרר פרוייקט "מהיר לעיר" ובמהלך 2021 יוחל בבניית נתיב מהיר לתחבורה הציבורית שיעבור לאורך רחוב הרצל, שדרות בנימין, שדרות בן צבי ושדרות פנחס לבון בשלב ראשון, תוך הכשרת שבילים לרוכבי אופניים וכן שדרוג המדרכות לאורך הציר. בסה"כ יסללו כ–90 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית והסדרה של הרחובות, לרבות שבילי אופניים.

"נתיבים מהירים" יוקמו במטרופולין תל אביב, בציר האורך מראשון לציון, דרך ת"א ועד למחלף איינשטיין בנתניה ובחזרה, כ-110 ק"מ של נתיבים מהירים מנוהלים, אשר יתווספו לנתיבי הנסיעה הקיימים ולא יילקחו מתוך הנתיבים הקיימים. תינתן עדיפות לקטע הדרך שבין נתניה להרצליה, כולל סלילת שבילי אופניים. צפי התחלת עבודות בשנת 2021.

תחנת רכבת שלישית בנתניה 

עד סוף שנת 2023 יסתיים פרוייקט חשמול פסי הרכבת בדרך לנתניה וממנה. כמו כן, תקודם תחנת רכבת שלישית בנתניה ("האוניברסיטה", ליד האקדמית נתניה), במסגרת הקמת מסילות 3 ו-4.

החלטות נוספות התקבלו בתחום התחבורה הציבורית הפנים עירונית. 

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "התפתחותה של נתניה תלוייה רבות בקידום התשתיות התחבורתיות בתוך העיר וכן בהגברת נגישותה לכבישים ארציים. מאז כניסתי לתפקיד אני עושה כל מאמץ כדי להביא להקמתם של מחלפים וגשרים, לסלילתם של כבישים ומדרכות ולקידום התחבורה הציבורית בנתניה. לשמחתי שרי התחבורה לדורותיהם, ידעו לעמוד על צרכיה של העיר וסייעו לנו רבות בכך."

מ"מ ראש העיר, אלי דלל: "אני מודה לשרה רגב ולהנהלת משרד התחבורה על הביקור המועיל והפורה. השרה רגב התייחסה בחיוב לנושאים החשובים לעירנו, וקיבלה החלטות שיביאו מזור לבעיות התחבורה בעתיד". 
במפגש  נטלו חלק גם סגני ראש העיר: עו"ד שירי חגואל וחגי חדד, מנכ"ל העירייה, יורם כהן וכן ראשי המינהלים בעיריית נתניה.