צילום: רן אליהו שרת הפנים איילת שקד בביקור בנתניה צילום: רן אליהו

השבוע הגיעה שרת הפנים איילת שקד לביקור בנתניה, כדי לעמוד מקרוב אחר הסוגיות השונות המלוות את העיר, זאת לבקשתה של ראש העיר

צילום:רן אליהו

את הביקור פתחה ראש העיר בסקירה מקיפה, הנוגעת לאתגרים הרבים עימם מתמודדת נתניה. בין הנושאים המרכזיים אותם הציגה פיירברג לשרה ולצוותה - סוגיית הרחבת גבולות העיר, מאבק אותו מובילה ראש העיר באופן אישי מזה שנים וכן סוגיית חופי הים ובליית המצוק, הקשר שבין תאגיד המים לרשות, מימון תקציב המועצה הדתית, ש- 75% מתוכו מוטל על העירייה ועוד.
בהמשך הרחיב מהנדס העיר, אדריכל ארז טל בסוגיות השונות. טל ציין כי לאור החלטת השרה לחתום על הצו להעברת כ – 570 דונם השייכים למועצה האזורית עמק חפר אל תחום השיפוט של נתניה, יש להעביר את גבול התכנון לתחום נתניה.
בנוסף התייחס לתהליכי בליית המצוק, אשר הביאו את המדינה להקים 12 שוברי גלים מצפון לדרום, אך הטילה על העירייה את ביצוע ההגנות היבשתיות.
גזבר העירייה, שגיא רוכל ביקש הגדלת המימון לביצוע העבודות, בהתייחס לכך שהמצוקים כבר הוכרו בעבר כשטחי רשות מקרקעי ישראל ולא כשטחי עיריית נתניה. "העירייה אינה יכולה לממן פרויקט לאומי זה ממקורותיה." כך רוכל.
ברוח זו התריעה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר כנגד עלות אחזקת חופי הים, שהינם משאב לאומי אשר משמשים את כלל תושבי ישראל. המהנדס ביקש כי משרדי הפנים והאוצר ישפו באופן מלא את העירייה בכל הוצאות תחזוקתם והפעלתם של חופי הרחצה שבתחום השיפוט של נתניה.
סוגיה חשובה נוספת שעלתה – נגעה לשיפוי העיר, בגין קליטת העולים בנתניה, פער שנוצר בשל החלטה מן העבר, שלא להכיר בנתניה כעיר עולים.
השרה הבטיחה לבדוק את הסוגיות השונות וכבר עכשיו נענתה לחלקן.
את הביקור, שבו נטלו חלק אינג. אלי דלל, מ"מ ראש העיר וסגנה וכן חבר המועצה דניאל בישארי - חתמו המשתתפים באתר המזבלה, שם קיבלה השרה סקירה על פינוי ומיחזור אתר המזבלה ועל תוכנית הבינוי במקום, אשר תמנה כ – 2000 יחידות דיור.