שלי ישראל. מנהלת בנות נתניה בנות נתניה עתרה נגד העירייה וזכתה שלי ישראל. מנהלת בנות נתניה

ראשי קבוצת כדורגל הנשים נדהמו לגלות שהעירייה רצתה "לחתוך" 80% מהתקציב השנתי המגיע להן ולהפלותן ביחס לגברים. בית המשפט קיבל את טענת הקבוצה, שעל פי הקריטריונים זכאית ליותר מחצי מיליון שקלים. מנהלת הקבוצה, שלי ישראל: "שמחה שהצדק נעשה"

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד קבע כי קבוצת כדורגל הנשים של בנות נתניה זכאית לתמיכה עירונית בסך של למעלה מחצי מיליון שקלים לשנת 2020 וחייב את העירייה לשלם לה את הסכום. בכך קיבל השופט רמי אמיר את העתירה של מועדון הכדורגל מליגת העל נגד עיריית נתניה, שטענה מנגד כי לקבוצה מגיעה תמיכה בסך כ-133 אלף שקלים בלבד.
חשוב לציין כי על פי הקריטריונים לתמיכות, קבוצה המשתתפת בענף בו יש שלוש ליגות, זכאית למירב סכום התמיכה. על כך התבססה הטענה של הקבוצה, זאת לאחר שאשתקד אושרה ליגה שלישית לנשים בכדורגל. עוד נטען כי לעירייה נותרו עודפי תמיכות שהיו אמורות להתחלק שווה בשווה בין בנות נתניה לקבוצות הגברים בכדורגל ובכדורסל, אלא שהעירייה בחרה להעניק את כולו לקבוצת הכדורגל.
מנגד, טענו בעירייה כי לא הייתה כל כוונת זדון או אפליה, אלא משום שעד כה לא הייתה התייחסות לענף בו יש שלוש ליגות. בענף בו יש שתי ליגות, ניתן להעניק רק 20% מסך התמיכות, כפי שרצתה העירייה לעשות, ועל פי העירייה בוצע תיקון לקריטריון המאפשר לה לפעול בדרך זו. כאמור, השופט אמיר דחה את טענות העירייה, ביטל את התיקון האמור וחייב את העירייה בתמיכה לבנות נתניה בשנת 2020 בסכום של 568,581 שקלים.
"העירייה ניסתה להתעלם מאיתנו כמו שעשה בעבר משרד הספורט", אומרת מנהלת בנות נתניה, שלי ישראל, בשיחה עם "נתניה נט". "בדיוק לפני חלוקת התמיכות העירייה שינתה את הקריטריון? הם טענו לטעות סופר, אבל אנחנו חושבות שזה נעשה בכוונה". עוד הוסיפה ישראל כי נפגשה עם מספר חברי מועצה בניסיון להגיע להבנות, אבל מלבד הבטחות לא קרה דבר. "ראיתי שאין עם מי לדבר אז שבית המשפט יחליט, ואני שמחה שהוא החליט לטובתנו", סיכמה. "אני מבינה שאנחנו מועדון נשים קטן ולא מכבי נתניה, אבל יש כאן שחקניות מקצועניות שצריכות להתפרנס. אם יש קריטריון – שיהיה שווה לכולם ולכולן. אני שמחה שהצדק נעשה".
מעיריית נתניה נמסר: "אנחנו מצרים על החלטת בית המשפט ובכוונתנו לערער על פסק הדין".