פרסומת היכל התרבות
התערוכה של אורית שמחוני | צילום: רן אליהו אורית שמחוני תופרת את שבילי הנפש התערוכה של אורית שמחוני | צילום: רן אליהו

תערוכתה של אורית שמחוני "תופרת את שבילי הנפש" נפתחה בתחילת החודש. תלמידי מגמת האמנות של מקיף טשרניחובסקי ביקרו תערוכה

התערוכה של אורית שמחוני | צילום: רן אליהו

התנסות מרתקת חוו תלמידי מגמת האמנות של מקיף טשרניחובסקי לאחר שיצאו אל אכסדרת היכל התרבות העירוני, צפו בתערוכתה של הציירת אורית שמחוני, הכירו את השפה האמנותית המיוחדת שלה ויצרו בעקבותיה.

לדברי המורה לאמנות מריה פוזניאק ורכזות המגמה גלית ארצי ושלומית לוי, התלמידים ציירו כתמים מופשטים בטכניקה של הדפס בצבעי מים ואז ניסו לחלץ דימוי פיגורטיבי מתוך הכתמים הצבעוניים. הם עברו תהליך דומה לתהליך העבודה של אורית שמחוני אשר יוצרת טקסטורות מופשטות על בד ציור ולאחר מכך מחלצת דימויים מוגדרים סמליים מתוך הטקסטורות.
"אנחנו, מורות המגמה מאמינות שלמידה משמעותית אינה רק צירוף מילים, אלא הדרך המועילה ביותר ללמד היום. בלתי אפשרי לספר לילדים על אמנות בלי לצאת מקירות בית הספר החוצה, בלי להפגיש אותם עם אמנות עצמה, בלי התנסות ממשית. אנחנו מודות לצוות של היכל התרבות שקיבל אותנו כל כך יפה, התלמידים הרגישו בנוח להסתובב בין היצירות וליצור בהשראתן."
תערוכתה של אורית שמחוני "תופרת את שבילי הנפש" נפתחה בתחילת החודש והיא צפוייה להינעל בתחילת החודש הבא.
שמחוני באה אל האמנות מעולם המדע וכבעלת תואר דוקטור, עבדה במשך שנים באוניברסיטת בר אילן בתחום הבוטניקה הארכיאולוגית, תחום העוסק בחקירת הקיים בתוככי האדמה, בגילוי מידע על זרעים ופירות. לימים מצאה עניין רב בתחום הציור, למדה והשתלמה בנושא, כאשר נושאי הגלוי והנסתר ממלאים את יצירתה.
התערוכה הנוכחית מאפשרת לצופים להתוודע אל נפשה ואישיותה של אורית כאישה, כיוצרת ססגונית שאינה מוותרת על האני מאמין שלה באמנות.