פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עו"ד יוני ג'ורנו ואביבית בר זוהר  אביבית בר זוהר זכתה בתביעת לשון הרע עו"ד יוני ג'ורנו ואביבית בר זוהר 

אביבית בר זוהר לא מוותרת, כשמדובר בשמה הטוב, היא הולכת עד הסוף. אנשים נוטים לחשוב על אנשי ציבור, או על ידוענים, מה שנקרה "סלבס", אין רגשות.. או דמם מותר.. ואפשר להשתלח בהם "חופשי חופשי" כי זה "מצחיק". אז זהו, שלא!

עו"ד יוני ג'ורנו ואביבית בר זוהר 

השופט ריבלין מבית המשפט העליון טווה את המשפט "חופש הביטוי הוא לא חופש הביזוי". זה אחד המשפטים הכי שימושיים בתביעות לשון הרע, משפט אחד קצר שאומר הרבה מאוד.
כל אדם זכאי לשמו הטוב, לפרטיות שלו, אנשים עובדים כל החיים כל כך קשה כדי "לקנות" שם טוב, הרי אנשים הולכים לעולמם כשהם עירומים כביום היוולדם, אין האדם לוקח כלום עמו לקבר, זולת שמו הטוב שרכש בעמל רב.

ביום 01.09.2019 בשעה 08:00 (חזרה ללימודים) כשרוב ההורים נמצאים בדרכים ברכב עם הילדים בדרך ליום הראשון ללימודים, נפתחת תוכנית הבוקר של השדרן שי גולדשטיין ולאה לב בהקנטות מרושעות כנגד אביבית בר זוהר, למה ?!. כי אפשר.. כי זה מצחיק את מר גולדשטיין, אז מה אכפת לו מהרגשות של בר זוהר.. היא הרי סלבס' ודמה הפקר.
שי גולדשטיין בשידור דיבר על אביבית בר זוהר, תוך שהוא גונח בצורה מזעזעת ומגעילה, מדבר בצורה מינית מחליאה, תוך גניחות ודיבור איטי סקסי ומגעיל.. והכל כשהוא מדבר על אביבית, מתאר אותה איך היא רוקדת על עמוד, וטוען 3 פעמים שהיא רוקדת כמו זונה! מנענעת את הישבן והאיברים שלה כמו זונה ועוד...

אביבית לא ויתרה והגישה באמצעות עו"ד יוני ג'ורנו תביעת לשון הרע והטרדה מינית.

במוקד כתב התביעה עמדו אותם אמירות ברוטליות ופוגעניות בלשון המעטה של השדרנים בתוכנית הבוקר של רדיו 103 FM, אשר ידעו לכנות את אביבית בר-זוהר, רוקדת כמו זונה, להיאנח ולגנוח באופן המדמה אקט מיני במשך דקות רבות, תוך תיאור לפרטי פרטים אודות דרך הזזת גופה, בהתייחס באופן ברור ומובהק לתובעת, לתאר כיצד התובעת מזיזה את אברי המין שלה מול המצלמה – ואף לומר "איכס", כמו גם להשפילה ברבים, חזור פעמים מספר, בזמן שעסקו השניים בתובעת ידעה לאה לב ללבות את האש ולצחקק, ואף בסיומם של הדברים, ידעה לומר בכוונת מכוון לפגוע בתובעת – " עשינו בית בושת והגיע הזמן להפסיק". כאילו לא די בכל אלו.. בסיום האייטם מוסיף גולדשטיין קריאת אזהרה לקהל ההורים שמאזינים: "הורים הסירו לילדים שלכם עוקב מאביבית בר זוהר... כי חבל שהיא תקלקל לכם את הילדים...".

מה שמדהים הוא שממש שנה לפני אותו שידור דוחה של גולדשטיין ולאה לב, היה זה השדרן נתן זהבי אשר בתוכנית שלו ברדיו כינה את אותה לאה לב: "זונה" וכי תגובתה הייתה: ".......נתן זהבי שכינה אותי "זונה" בשידור חי אתמול והושעה מהרדיו לשבוע בעקבות כך. "אני לא מתחסדת... אבל יש דברים שהם נורא מכוונים ודברים שפשוט אסור להגיד". כך אמרה לאה לב עצמה כאשר הדברים כוונו אליה, אבל כנראה שלהגיד את זה נגד אביבית בר זוהר, זה כן מותר. "הפוסל במומו פוסל". ולא רק זה, בכתבה בעיתון אמרה לאה לב שהמליצו לה לתבוע אותו.
בטרם הגשת התביעה של אביבית בר זוהר באמצעות עו"ד ג'ורנו גילינו כי תכנית הבוקר המשודרת ברדיו 103 FM, על פי סקרי TGI של הרשות השנייה - מזה שנים מוכתרת התחנה המובילה בישראל באחוזי האזנה, ולה קהל מאזינים רחב ואיכותי. על אחת כמה וכמה שמדובר בראשון לספטמבר יום החזרה לבתי הספר.

במסגרת הליך הגישור שבית המשפט שלח אותנו, למרבה הצער, השדרן והרדיו לא היו מוכנים להגיע לפשרה המקובלת על בר זוהר, ולכן חזרנו לבית המשפט.
כבוד השופט אבי סתיו מבית משפט השלום בראשון לציון, ציין כי אכן מדובר בלשון הרע, ואדם מוכר ככל שיהיה, לא אומר שדמו הפקר, יחד עם זאת, קבע השופט כי השדרנית לאה לב הייתה פחות אקטיבית בעוולה.
עוד ניתן לציין כי בעקבות התבטאויות פוגעניות קודמות של שי גולדשטיין, החליטו בהנהלת הרדיו לסיים את הסכם העסקתו ואף הורידו את תכנית הבוקר הזו.. כך שהודות ל- בר זוהר, לא יוכל יותר מר גולדשטיין לפגוע באנשים.
בית המשפט פסק כי שי גולדשטיין ו- רדיו ללא הפסקה ישלמו לאביבית בר זוהר ביחד ולחוד 30,000 ₪ פיצוים.
אין ספר שניתן היה לפסוק סכום הרבה יותר גבוה, עם זאת, עצם הקביעה כי מדובר בלשון הרע, ועצם הטלת קנס של עשרות אלפי שקלים בהחלט מבטא אמירה כי בית המשפט סולד ממעשי הנתבעים.
מדובר בפסק דין חשוב, בין היתר כי הוא קובע שדמם של ידוענים אינו הפקר, ותוכניות סאטירה אינם פרות קדושות, ולא הכל מותר בשם הסאטירה, יש גבול גם לסאטירה כך קבע בית המשפט.