פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: freepik הוספת מרפסות שמש צילום: freepik

לאלו שלא מגיעים מענף הבניה קשה להתייחס לפעולות השונות אותם אלו מעוניינים לעשות בבית בתור משהו שעליו לקבל אישור מיוחד. הרי אם יש דירה בבעלותי ואני מעוניין לבנות על גבה מרפסת נוספת, למה שאצטרך לקבל על כך אישור מגורם חיצוני? הרי מדובר במרפסת שלי

צילום: freepik

אלא שכל פעולה הקשורה בבניה בהחלט דורשת התערבות של המועצה המקומית או העירייה בהתאם למיקום שלכם, על מנת להבטיח כי כל הפעולות המתקיימות בשטח המוניציפאלי של אותו מקום מתקיימות על פיתקנות הבטיחות של משרד הבינוי והשיכון האחראי על ענף הבניה.
מרפסת אולי נראית כמו דבר טריוויאלי אבל האמת היא כי הוספה של מרפסת לבניין קיים היא דבר טריקי. מדובר על פעולה אותה יש לבצע מתוך שיקול דעת. זאת על מנת להבטיח את שלומם של אלו המעוניינים לבלות על המרפסת בהמשך.
לשם כך נדרשים כמה אישורים אותם יש להוציא לפני שמתחילים בתהליך הבניה. על כך נדבר בהרחבה ממש עכשיו.
מה כולל התהליך של הוצאת אישור עבור בניה של מרפסת
תהליך הוצאת האישור עבור בניה של מרפסת הוא תהליך בו אתם למעשה אוספים 'אישורים' מגורמים שונים על מנת שתוכלו לקבל את הגושפנקא האחרונה מהעירייה כי מותר לכם להוסיף את המרפסת אותה תכננתם להוסיף. שימו לב כי במידה ולא תבצעו את הפעולות הנדרשות כדי להוציא את אישור הבניה הרלוונטי אתם עלולים למצוא את עצמכם בסיטואציה בה דורשים מכם להוריד את המרפסת אותה ביקשתם להתקין מה שיהיה כמובן חבל לגלות בדיעבד.

ממי יש להוציא את האישורים המדוברים

1. מהשכנים: במידה ואתם גרים בבניין דירות אתם לא יכולים להתקין מרפסת בלי שהשכנים שלכם נותנים לכם את ברכתם המלאה.
2. קחו מהנדס, בנו תוכנית ולכו לעירייה: או שתפנו לחברת בלקון מרפסות כמו שלא יעלה על הדעת כי אדם ללא רישיון נהיגה ינהג ברכב, כך זה לא הגיוני לבנות מרפסת שלא קיבלה אישור של מהנדס רגע לפני היציאה לדרך. מהנדס יתן לכם תכנית עבודה שתאפשר לכם לבנות מרפסת תוך שאתם שומרים על בטחונם של כל באי הבית.
3. היתר בניה: כל פעולת בניה מחייבת למעשה אישור של העירייה לבנות. לא רק שהעירייה תבדוק כמובן את התכנון של אותו מהנדס ותוודא כי אכן השכנים מסכימים לכך, הרשות המוניציפאלית תבחן מקרוב את השטח על מנת שזו תוכל להחליט האם לקו הנוף של האזור מתאים לבנות מרפסת זו או אחרת. אנחנו חייבים להגיד כי בדרך כלל, בכל מה שקשור למרפסות, אם אין משהו קונקרטי המונע מהרשות המוניציפאלית לאשר בניה של מרפסת, בדרך כלל היתר הבניה ניתן בסופו של דבר.
הוצאת אישורים נדרשים מהרשות המקומית זה תהליך לא פשוט. לכן, חשוב לבצע את התהליך עם אנשי מקצוע המבינים בתחום.