פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: freepik מי מורשה לפנות אסבסט? צילום: freepik

פינוי אסבססט זה דבר חשוב כל כך ולצערנו אנחנו רואים יותר מדי אזרחים ישראליים הנמנעים מהפעולה הזו. מצד אחד אנחנו לא יכולים להאשים אף אחד. אנחנו יודעים כמה זה קשה לעמוד בעומס מטלות בלתי רגיל ממנו רבים מאיתנו סובלים כל הזמן

צילום: freepik

אנחנו יודעים כמה זה עלול להיות מתסכל כאשר רבים מאיתנו פשוט רודפים אחרי הזנב של עצמם בניסיון להגיע לכל ולהספיק את כל הדברים אותם הם מעוניינים להספיק. אבל, פינוי גג אסבסט זו פשוט פעולה שמצילה חיים. האמינו לנו, אנחנו ממש לא צוחקים.

רבים מגגות הארץ מכוסים בחומר הזה. החומר המוכר בתור חומר שהחלקיקים העפים ממנו עלול להביא לשלל מחלות עבור אלו הנחשפים אליו באופן תדיר, כולל המחלה הגרועה מכולן. משום שמדובר על חומר מסוכן כל כך במידה ואתם גרים בבניין או אחראים על מבנה ציבור שהגג שלו מחופה באסבסט זה הזמן שלכם לפנות לאנשי המקצוע המתאימים על מנת שאלו יורידו את החומר הזה מהגג שלכם.

אנחנו יודעים, מדובר על פעולה עלולה להיות מבלבלת. לא מדובר על עיצוב בית ובחירה של רהיטים חדשים לסלון. מדובר על שירות שמעטים מאיתנו שמעו עליו, אנחנו יכולים לחתום על כך שרובכם שמעתם על התחום רק היום. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו פה, כדי להסביר לכם בדיוק מה מכשיר חברה זו או אחרת לביצוע משימה מהסוג הזה.

קודם כל, וודאו כי מי שמבצע את הפעולה הוא קבלן מורשה

פינוי אסבסט זו כאמור לא פעולה אותה כל אחד יכול לבצע להנאתו. מדובר על פעולה הדורשת את הכלים הנדרשים. מדינת ישראל קבעה בחוק, משום שמדובר על חומר מסוכן במיוחד, כי רק קבלנים מורשים, כאלו שקיבלו את התעודה וההכשרה הרלוונטיים יהיו אלו שמותר להם לעבוד בפינוי אסבסט.
כך שכבר מהצד הזה אתם יכולים להיות רגועים. במידה ואיש המקצוע הראה לכם את האישורים המתאימים אתם יכולים לצאת לדרך ולהבין האם זה האיש שיבצע עבורכם פינוי אסבסט.

הפעולה חייבת להתרחש בזמן מתואם מראש על מנת שכולם יהיו מוגנים

מי שעובדים בתחום זמן רב יקבעו אתכם תאריך מסודר וידאגו לכך שכל מי שאין לו את ציוד המגן הרלוונטי לא יהיה בחוץ. כלומר, אם אתם לא רואים כי מדובר על חברה שיש לה את כל ציוד המגן הרלוונטי לעובדים שלה, אנחנו היינו מתחילים לפקפק באמינות של החברה הזו.
בנוסף, שימו לב כי יש להם רכב מיוחד שתפקידו להסיע את החומר למטמנה הקרובה, זו שמדינת ישראל אישרה להטמין בה פסולת מזהמת מהסוג הזה. היינו ממליצים כמובן לשאול את החברה בה בחרתם את כל השאלות, גם אלו שאתם לא בטוחים אם מותר לשאול.
אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעבור את התהליך בשלום.