פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה | freepik סובלים מנדודי שינה? לפי סוויס סיסטם יש קשר למזרן שלכם תמונה | freepik

נדנודי שינה פוגעים בתפקוד היומי ובבריאות הכללית שלכם, נציגי חברת סוויס סיסטם עם הסברים על התופעה, הבעיות והאפשרויות לצמצום או פתרון מלא של הבעיה.
מה זה נדנודי שינה? כיצד הבעיה פוגעת בכם? כיצד ניתן לטפל בזה? והאם נדנודי שינה קשורים למזרן ומשטח השינה עליו אתם ישנים? 

תמונה | freepik

נדנודי שינה: נציגי סוויס סיסטם מספקים חוות דעת על תסמינים יומיים ותקופתיים

נדנודי שינה (אינסומניה, Insomnia) הם אחד מסוגים שונים של הפרעות שינה, הפרעה המובילה לעייפות, מצבי רוח, תפקוד לקוי ופגיעה בריאותית.
נדנודי השינה עלולים להופיע כתוצאה מהפרעות רעש או אור, מאכלים ומשקאות, תרופות וסמים, ג'ט לג, בעיות בריאותיות, משטח שינה ומזרן לא תקינים או איכותיים ואפשרויות רבות נוספות.

כאמור, נדנודי שינה עלולים להופיע כתוצאה ממשתנים שונים, רבים מהאנשים שדיווחו על נדודי שינה ציינו כי מרגישים עייפות, חולשה, קושי בריכוז, תחושת כבדות, ירידה בסבלנות, פגיעה במצב הרוח (עצבות, עצבנות, מתח וחרדה), ירידה במוטיבציה, עלייה בביצוע תאונות וטעויות בביצוע משימות ופעולות יומיות, ירידה זמנית בתפקודים קוגניטיביים שונים, כאבי ראש והשמנת יתר כתוצאה מהצורך לאזן מצבים רפואיים ורגשיים באמצעות מאכלי עתירי סוכר ונתרן.
תסמינים של נדודי שינה יכולים להופיע למשך מספר שעות וימים וחלקם עלולים להפוך להיות קבועים ללא טיפול והתאמת השינה.

תסמינים רבים עלולים להוביל אתכם לכישלון בחיי המשפחה וחיי הזוגיות, ירידה ביכולות המקצועיות ועצירת התפתחות וקידום בעבודה, התרחקות ממשפחה וחברים כתוצאה מירידה במצב רוח ופגיעה בבריאות הפיזית לאורך זמן.
כל אדם מושפע במחסור ואיכות שעות שינה באופן אינדיבידואלי, ייתכן מצב בו נדודי שינה ישפיעו במיטה מועטה על אדם מסוים ובמידה קיצונית על אדם אחר, כמו כן מספר שעות שינה משתנה בין אדם לאדם וכן בהתאם לגיל.

טיפים לשיפור השינה: דרכי טיפול בנדנודי שינה

המלצה של חברת סוויס סיסטם היא שאם אתם סובלים מנדודי שינה עליכם לפתור את הבעיה ולשפר את כמות ואיכות השינה שלכם.
טרם התייעצות עם רופא או טיפול של מעבדת שינה מקצועית, כדי להפחית את נדודי השינה שלכם תוכלו לנסות מספר אפשרויות שעשויות לסייע: הימנעו משתיית אלכוהול מספר שעות לפני השינה, במידה ואתם מעשנים וותרו על סיגריה שעה לפני השינה, הימנעו ממשקאות ממותקים ומשקאות עם קפאין בערב, וותרו על שינת צהריים, הגבירו את הפעילות הגופנית במהלך היום אך וותרו על פעילות זו בשעות הסמוכות לשינה, הימנעו מכניסה למיטה לפני שאתם מרגישים עייפים, החליפו סדינים בתדירות גבוהה ודאגו למיטה נקייה, דאגו לטמפרטורות נוחות בחדר, בצעו מדיטציה והירגעו לפני השינה וצרו מסגרת שינה באמצעות שעות שינה והתעוררות קבועות (כוננו שעון מעורר לשעה קבועה).

יש קשר בין המזרן שלכם לנדנודי שינה

משתנה נוסף שיוכל להוביל לנדודי שינה הוא איכות המזרן שלכם, אם המזרן שלכם לא מתאים למבנה הגוף שלכם ולא תומך בכם ברמה גבוהה במהלך השינה, ייתכן שתפתחו רמות משתנות של נדודי שינה שיפגעו בכם בטווח הקצר במהלך היום וכן תשחק את בריאותכם לאורך תקופה בטווח הרחוק.
כדי להתאים את המזרן ומשטח השינה לגוף שלכם, סוויס סיסטם מציעה עשרות רבות של מיטות זוגיות איכותיות שישפרו לכם את איכות השינה בעשרות מונים, מיטות מתקדמות, מיטה מתכווננת ומיטה חכמה.
בחירת מיטה זוגית טובה היא בחירה בתנאי שינה נוחים ובכך אפשרות לצמצום הפרעות השינה.