פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה | freepik מתכונים במיקרוגל – פשוט, טעים, בריא ונקי תמונה | freepik

אם אצלכם בבית המיקרוגל משמש רק להפשרה של פיתות וחימום אוכל מוכן – אתם לא מנצלים נכון את יכולות הבישול המופלאות של המכשיר

תמונה | freepik

עם המתכונים הנכונים תצליחו לאפות קינוחי מיקרוגל מופלאים בתוך מספר דקות, להכין מנה משפחתית של תפוחי אדמה מוקרמים ולבשל אורז מבלי ללכלך סיר. אם עדיין לא טעמתם את קינוחי המיקרוגל של שחר חן מהבלוג פודיק – קחו לעצמכם מספר דקות, תערבבו את החומרים בספל שמתאים לשתייה חמה ותכניסו את הקינוח למיקרוגל. בפחות מ-5 דקות עבודה תקבלו עוגה אישית מדהימה. אצלנו מכינים באופן קבוע קינוחי מיקרוגל בהפסקת הפרסומות בטלוויזיה.

מה חשוב לדעת לקראת בישול במיקרוגל?

כל שימוש במיקרוגל יתבצע רק באמצעות כלים שמתאימים לשימוש במיקרוגל. כלים עשויים מתכת אסורים לשימוש במיקרוגל. אם אנכם בטוחים האם הכלי שבחרתם אכן מתאים לשימוש במיקרוגל חפשו את הסימן של היצרן. בתחתית של כל כלי איכותי תצליחו למצוא סימנים שקובעים האם הכלי מתאים לשימוש במדיח כלים ובמיקרוגל. סביר להניח שכל כלי החרסינה והזכוכית שלכם מתאימים לשימוש במיקרוגל. לא נכניס אליו סירים עשויים מתכת או כל כלי אחר שכולל מתכת (אפילו אם מדובר רק בקישוט קטן). גם כלי פלסטיק זולים אינם מתאימים לשימוש במיקרוגל.

מה אפשר להכין בקלות במיקרוגל?

מנות של ירקות מאודים אפשר להכין בקלות במיקרוגל תוך שמירה על ערכים תזונתיים. אין צורך בסיר אידוי מיוחד. כל מה שצריך לעשות זה לשטוף טוב את הירקות, לחתוך אותן, להניח בצלחת זכוכית עם כף מים, מלח ותבלינים שאוהבים, לכסות את הכלי ולהפעיל את המיקרוגל למשך 10 דקות. קלייה של אגוזים היא גם פעולה שאפשר לעשות בקלות במיקרוגל. הכניסו את האגוזים לכלי מתאים והפעילו את המיקרוגל לדקה בכל פעם תוך מעקב אחר ההשחמה של האגוזים.

פסטה במיקרוגל

עד שגיליתי את האפשרות לבשל במיקרוגל שנאתי לבשל מנות של פסטה. כל הכנה של מנת פסטה הסתיימה אצלי בכמה סירים מלוכלכים, קערת הגשה מלוכלכת, ערמת צלחות ולא מעט כלים נוספים. מתכונים במיקרוגל מצליחים לחסוך לכם את כל הכלים הללו! היום אנחנו מכינים פסטה במיקרוגל בקערת ההגשה (קניתי כלי הגשה יפה עם מכסה שמתאים גם לבישול במיקרוגל) כך שאין סירים מלוכלכים. כל מה שצריך לעשות בשביל פסטה מושלמת זה למלא קערה גדולה (כדאי זכוכית) במים, מלח ושמן, לחמם אותה במיקרוגל כדקה (עד הרתחה), להוסיף את הספגטי, להפעיל את המיקרוגל ל-7 דקות נוספות ולהשאיר את הכלי עם הספגטי סגור במשך כ-10 דקות נוספות (מבלי להפעיל את המיקרוגל).
מה צריך בשביל להכין קינוחי מיקרוגל טובים?
1. מתכון טוב
2. חומרי גלם איכותיים
3. כלים שמתאימים לבישול במיקרוגל
4. מיקרוגל
מתכונים במיקרוגל כדאי להכין בכלים עשויים זכוכית. קינוחי כוסות במיקרוגל נכין בתבניות אישיות עמידות בפני חום (בשום אופן לא אלומיניום) או בספל בו אנחנו משתמשים לשתייה קפה או תה. בכדי להבטיח הכנה מהירה נכין את הקינוחים מראש במנות אישיות (ספלים). את המתכון כדאי לבחור מתוך אתר מתכונים אמין שמציג בפירוט את רשימת המרכיבים ואת שיטת ההכנה. אם האתר מוסיף גם סרטון וידאו זה מצוין. ההכנה אינה מורכבת אך הסרטון מבטיח שתבינו בדיוק מה צריך לעשות ותצליחו.

איזה שוקולד מתאים לקינוחי מיקרוגל?

אתר פודיק ממליץ ובצדק על שימוש' בשוקולדים איכותיים של חברת מילקה, בעוגיות אוראו ובממרח נוטלה. בחירה בחומרי גלם איכותיים מכניסה אל הקינוח שלכם את הטעמים הטובים שאתם אוהבים. עשו לכם כלל להשתמש בשוקולד איכותי בעבור קינוחים מכל הסוגים. את הקינוח הראשון שתכינו במיקרוגל תיקחו מאתר פודיק וזה יהיה כמובן עוגת שוקולד נוטלה חמה שמכינים בתוך דקה. אם יש לכם בבית ממרח נוטלה, קמח, קקאו, סוכר וחלב – קומו עכשיו מהכיסא ותכינו את המתכון הנפלא הזה (מתכון מלא באתר פודיק). מהר מאוד עוגת הנוטלה המהירה תהפוך לקינוח הקבוע שלכם. אפשר להכין אותה כשמתחשק לכם משהו מתוק ליד הקפה, כשאתם צריכים פינוק בסוף היום, יחד עם הילדים, כתוספת לערב רומנטי וגם ברגע האחרון כשאורחים כבר יושבים על הספה ובדיוק גיליתם שנגמרה העוגה.

עוגת אוראו ושוקולד מילקה לבן ב-5 דקות – זהירות זה חם!

כמה שזה פשוט ככה זה גם טעים! אתם לא תאמינו שאפשר להכין קינוח כל כך טעים ב-5 דקות עבודה. לחלוטין מדובר בקינוח שאתם תמשיכו להכין שוב ושוב. השילוב בין עוגיות אוראו לבין שוקולד מילקה לבן מדהים. אלו הם שני רכיבים שאנחנו מאוד אוהבים. אפשר כמוכן להשתמש בעוגיות אוראו בכל הטעמים ולהחליף את השוקולד הלבן בשוקולד חלב או שוקולד מריר. גם כאן תצטרכו מעט שמן, קמח תופח, חלב וסוכר. המתכון אינו כולל שימוש בביצים. ערבוב מהיר של כל המרכיבים, הפעלה של המיקרוגל ויש לכם קינוח נפלא.

אלו קינוחים נוספים אפשר להכין במיקרוגל?

אחרי שתנסו פעם אחת את הכנת קינוחי המיקרוגל לא תוותרו עליהם. אתר פודיק מציע מבחר מתכונים במיקרוגל עם קינוחים בטעמים שכולם אוהבים. יש באתר מתכון נהדר של עוגת חמאת בוטנים M&M ושוקולד לבן וגם מתכון לקינוח מיקרוגל שכולל עוגיות לוטוס. קינוחי הכוסות צפויים להפוך לפינוק קבוע אצלכם בבית. אפשר להכין את קינוחי הכוסות גם כסיום לארוחה משפחתית. בזמן הגשת הקפה תכניסו את הקינוחים למיקרוגל בזב אחר זה ותגישו אותם לאורחים חמים.

קולי פירות יער קפואים ופטל אורגני – אלטרנטיבה בריאה

אם אתם מחפשים אופציה של קינוח ללא שוקולד – יש באתר פודיק מתכון של קולי פירות יער שיכול לשמש רוטב פירות נהדר לכל עוגת גבינה, מאפה או גלידה. קולי פירות יער אפשר להכין על בסיס פירות טריים או קפואים. כל מה שצריך לעשות זה להוסיף מעט סוכר ומים, להכניס את התערובת למיקרוגל, לנקז את הנוזלים וליהנות מטעם נפלא (המתכון המלא יחד עם סרטון באתר פודיק).

יתרונות של בישול במיקרוגל

מתכונים במיקרוגל הם בראש ובראשונה הזדמנות לבישול מהיר, פשוט, בריא וקל יותר. הבישול במיקרוגל חוסך לנו כלים תוך שמירה על ערכים תזונתיים. אם יש לכם בבית מיקרוגל, אין כל סיבה שתמשיכו לבשל אורז או גרגירי תירס בסיר. השפים המובילים נעזרים במיקרוגל לבישול ארוחות על בסיס קבוע. בישול במיקרוגל מתאים לכל המשפחה.

העצמה של המיקרוגל שלי חלשה – מה עושים?

לא כל מכשירי המיקרוגל פועלים באותה העצמה. ההבדלים בעצמה ידועים כך שייתכן מצב בו אתם תתבקשו להפעיל את המיקרוגל למשך 12 דקות בכדי לבשל אורז בעוד אחרים יצליחו לסיים את הבישול בתוך 6 דקות. על מנת להבטיח תוצאות טובות נמליץ להפעיל את המיקרוגל בכל פעם לדקה או שתיים ולבדוק את התוצאה. לאחר שתצברו ניסיון תדעו לכמה זמן להפעיל את המיקרוגל בשביל לקבל אורז מושלם או תפוחי אדמה רכים. שימוש בכלי עם מכסה זכוכית יאפשר לכם לעקוב אחר התבשיל מבלי לפתוח אותו. שימו לב שהכלים חמים מאוד כך שעליכם להיזהר בכל הוצאת קינוח או תבשיל מתוך המיקרוגל.
עדיין חוששים? צרו בסרטוני ההדרכה להכנת קינוחי מיקרוגל באתר פודיק של שחר חן ותבינו כמה זה פשוט וטעים!
כתבה זו נכתבה על ידי שחר חן – בעלים של בלוג האוכל פודיק – Foodik