פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עיריית נתניה  שחקן ההוקי האגדי הגיע לנתניה תמונה: עיריית נתניה

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, אירחה השבוע את ויאצ'סלב "סלאבה" פטיסוב - שחקן הוקי קרח רוסי מקצועני, הנחשב לאחד המגינים הטובים בתולדות הענף

תמונה: עיריית נתניה 

כיום פטיסוב הינו פוליטיקאי ועסקן ספורט בכיר. יחד איתו הגיע שגריר הפדרציה הרוסית, אנטולי ויקטורוב לביקור באנדרטת הניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השניה במתחם בית יד לבנים בנתניה.

פטיסוב התרגש מהמעמד באנדרטה, הודה לראש העיר על תרומתה למען החינוך למען שמירה על איכות הסביבה ושמירה על אורח חיים בריא – שני נושאים הקרובים ללבו של פטיסוב אשר נוסע ברחבי העולם לקידומם. פטיסוב הניח זר זכרון לזכר הנופלים במלחמה. "חשוב שלא נשכח את ההיסטוריה, יש להעביר את סיפור ההנצחה מדור לדור", אמר.

כשחקן, כיכב פטיסוב במשך 12 עונות בקבוצת צסק"א מוסקבה והיה קפטן נבחרת ברית המועצות שנחשבה אז לנבחרת הטובה בעולם. הוא היה אחד השחקנים הסובייטים הראשונים שעברו לשחק ב-NHL. כיום פטיסוב הוא חבר מועצת הפדרציה של רוסיה. בין 2002 ו-2008 שימש יושב ראש הסוכנות הפדרלית לספורט ותרבות הגוף של רוסיה עם סמכויות שר.

בתחום הספורט שימש פטיסוב כיושב ראש וועדת הספורטאים בסוכנות העולמית נגד סמים בספורט (WADA), כנשיא קבוצת נעוריו, צסק"א מוסקבה, ויושב ראש וועד המנהלים של הליגה בה היא משחקת, ליגת ההוקי הקונטיננטלית.