פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
זהר שיקלר והמאמן המאמן דימה ריבינסקי מנתניה לריו ב-25 שניות! זהר שיקלר והמאמן המאמן דימה ריבינסקי | תמונה באדיבות הוועד האולימפי בישראל
זוהר שיקלר (18) מהפועל דולפין נתניה קבעה את הקריטריון האולימפי במשחה ל-50 מ' חופשי ותייצג את ישראל באולימפיאדת ריו. "המטרה שלי לקבוע שיא אישי ולהתברג הכי גבוה שאפשר", היא אומרת
תגידו מזל טוב לשחיינית הצעירה זוהר שיקלר (18), שרשמה בחמישי שעבר הישג נפלא בתחרות גביע האיגוד בווינגייט, כשהבטיחה את הכרטיס לאולימפיאדת ריו דה ז'ניירו שתיערך באוגוסט הקרוב.

זהר שיקלר והמאמן המאמן דימה ריבינסקי | תמונה באדיבות הוועד האולימפי בישראל

שיקלר נגעה ראשונה בקיר ועצרה את השעון על 25.18 שניות במשחה ל-50 מ' חופשי. מדובר בתוצאה נהדרת, שכן קריטריון A למשחקים הוא 25.28 שניות. זאת ועוד, שיקלר שיפרה את שיאה האישי ב-12 מאיות, והיא השחיינית השישית שמבטיחה את מקומה בנבחרת השחייה הישראלית למשחקים האולימפיים בברזיל, כמו גם הספורטאית ה-26 במספר במשלחת הלאומית.   

אנדי ואני

אגב, בשיא הישראלי מחזיקה אנדריאה מורז (25.12 שניות) שכבר קבעה את הקריטריון ב-50 מ' חופשי, ולראשונה באולימפיאדה ישחו שתי שחייניות ישראליות באותו המקצה. "אני ואנדי חברות ממש טובות ומאוד התחברתי אליה", מספרת שיקלר. "היחסים בינינו מדהימים וזה שנשחה באותו מקצה רק יכול להוסיף. עבור שתינו זו אולימפיאדה ראשונה, נחזק זו את זו ונתמוך אחת בשנייה ברגעי הלחץ".  
תארי את התחושה כשהבנת שאת נוסעת לריו? 
"ואוו! תחושות אדירות של סיפוק והתרגשות. הייתי ממש בהיי מטורף ובתוך חלום. עבדתי קשה בשביל זה ורדפתי אחרי הקריטריון הרבה זמן, ובסוף התחלתי להשיג אותו. באליפות ישראל בווינגייט שנערכה באוגוסט שעבר הייתי רחוקה שתי מאיות מהקריטריון, כך שמדובר גם בתחושת הקלה גדולה עבורי. אני עדיין לא ממש מעכלת שאהיה בריו". 
איך עבר עלייך השבוע האחרון? הפכת למפורסמת כמעט בן רגע.
"כן, סוג של. הרבה מאוד אנשים התקשרו לברך אותי ולהגיד כל הכבוד על ההישג. זה כיף ונחמד. בהתחלה קצת התביישתי, אבל עכשיו אני מתחילה להיפתח לזה יותר". 
בימים הקרובים תשוב שיקלר לשגרת אימונים מאסיבית לקראת האולימפיאדה. באמצע תתקיים בחודש מאי אליפות אירופה בלונדון, אבל המטרה העיקרית היא כמובן המשחקים האולימפיים.
עיצוב וסטייל - מנתניה לריו ב-25 שניות!

זהר שיקלר | תמונה באדיבות הוועד האולימפי בישראל

שחיית קצינים  

זוהר שיקלר (18) החלה לשחות כבר בגיל 5 וזו השנה השלישית שלה באגודת הפועל דולפין נתניה. היא מתגוררת בשכונת עיר ימים, בת הזקונים של ישראל ועופרה ואחות למירב, בועז וטל. בשמונת החודשים האחרונים היא משרתת על תקן ספורטאית מצטיינת במכון וינגייט ובמסגרת תפקידה מאמנת קצינים בשחייה. מה ששמעתם. "השירות ממש טוב עבורי, הוא עוזר לי כספורטאית ומאפשר לי זמן לאימונים", היא משתפת. המודל שלה לחיקוי, אם התעניינתם, היא השחיינית אניה גוסטמלסקי, אף היא מהפועל דולפין נתניה, שייצגה בעבר את ישראל בשתי אולימפיאדות – אתונה 2004 ובייג'ינג 2008.    
תגיעי רק ליהנות מהחוויה האולימפית או שאולי אפשר להפתיע?
"המטרה שלי היא לעשות שיא אישי, להתברג הכי גבוה שאפשר וכמובן גם ליהנות מכל המעמד, בכל זאת אולימפיאדה ראשונה. מכל ספורטאי יש ציפיות וגם לי יש ציפיות מעצמי, אבל כמובן לא ריאלי לדבר על מדליה".  
מה החלום הגדול הבא שלך? 
"להשתתף בגמר אולימפי".